Wat is de verhouding meel en melk bij pannenkoeken qua inhoud?

Ik heb hier geen weegschaal, alleen een litersmaat, zonder de gebruikelijke streepjes voor meel, suiker, enz. Stel dat ik een halve liter melk neem, hoeveel "liter" meel moet ik dan nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9.6K

Het beste antwoord

Bijna een liter melk op een vol pak pannekoekkenmeel. Als een vingerdikte melk overhoud is de rest genoeg om daar een mooi beslag van te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

op gevoel doen. 0,5 liter melk dan ca. 0.35 / 0.4 bloem nemen Wat vind je zelf het lekkerst een dikke of dunne pannekoek? Ik doe het ook op gevoel, totdat het mengsel goed vloeibaar blijft "hangen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak altijd pannekoeken door: 1eitje dan zelfrijzendbakmeel/bloem en dan net zo veel melk totdat het een mooi glad beslag is zonder klontjes dan doe ik er nog een scheut olijfolie en en een snufje zout. Tot slot doe ik er ongv 25 gram gesmolten boter bij die ik heb gesmolten in de pan waar ik pannekoeken in bak, hierdoor hoef je ook niet elke keer boter in je pan te doen. Eetsmakelijk :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie hier een receptje voor een eenvoudig basisbeslag voor pannenkoeken http://www.huishoudplaza.nl/Recepten/art/224/basisbeslag-voor-12-pannenkoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan hoe dik je je pannenkoek wilt.. Als je het dik wilt, doe je weinig melk, als je veel wilt doe je veel melk. Het hoeft niet precies afgemeten te worden. Dat doe ik ook nooit.