Hoe kan het dat ik altijd honger heb?!

Ik heb gewoon altijd honger. Ik eet gewoon veel en goed, maar toch heb ik honger. Gisteren bijvoorbeeld, in een Italiaans restaurant. Ik at een grote pizza Napoli (met ham), tiramisu en een ijsje. Mensen naast ons waren verbaast over mijn eetkunst. Maar hoe kan het dat ik daarna gewoon nog barst van de honger en nog een pizza kan eten?

Ik ben circa 1,68 en weeg 45 kg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leeftijd?
Kimath
12 jaar geleden
In de puberteit kun je vaak gigantische honger hebben. Probeer wel voornamelijk gezond te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oooh sorry 14 jaar!

Het beste antwoord

Pubers en jong volwassenen kunnen vaak enorme hoeveelheden eten. Dat komt omdat hun lichaam nog in de groeistand staat waardoor de stofwisseling op een hogere verbrandingsgraad werkt. Maar wat je eet speelt ook een rol. Je noemt een aantal voedingsmiddelen die eerder de honger opwekken dan stillen, namelijk heel veel geraffineerde koolhydraten in de vorm van de pizza, met name de bodem en suikers. Je moet het natuurlijk allemaal kunnen verstouwen maar als je maag het aankan dan lukt dat allemaal best. Met een groter aandeel kaas, vlees of eieren in je maaltijd zou je hoogstwaarschijnlijk minder trek gehad hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dan kan het dat je gewoon een grote maag hebt
door telkens toe te geven aan honger vergoot je maag

Toegevoegd na 2 minuten:
op het moment dat je lange tijd minder eet zou je maag moeten krimpen (als dat tenminste het probleem is/was)
het kan ook dat je gewoon in de groei bent, dan heb je gewoon meer eten nodig, om echt groot en sterk te worden:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jij nu tussen de 13 en 18 bent, dan is de kans groot dat je groeit. En dan verbuik je bergen energie. Ik heb ook perioden gehad dat ik een klein brood per dag at, en 's avonds 3 borden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK neem aan dat je een tiener bent!

Je bent in de groei, en je hebt waarschijnlijk een zeer goed werkende schildklier en stofwisseling!

Dan is het redelijk normaal dat je flink kunt eten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien hen je een lintworm die meeeet?!