Kun je een pitabroodje, net als een tosti, in een pan bakken?

Ik neem regelmatig een tosti. Niet alleen uit het tosti-apparaat, maar soms ook uit de oven. Onlangs ontdekte ik bij een vriend dat hij tosti's bakte in een pan: insmeren met roomboter en bakken maar: tot mijn lichte verbazing was het héérlijk! Tot zover deze waardevolle tip, nu mijn vraag: Kun je een pitabroodje, gevuld met ham&kaas, op dezelfde manier bakken? Alvast dank voor je antwoord:D, ik hoop er zo lekker van te kunnen smullen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
16.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan m op eerst in de broodrooster doen met niks erop
En daarna in de magnetron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal het eens gaan proberen, met roomboter is misschien niet heel lekker. Kan het toch ook meteen in een tostiapparaat doen @Mitch..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het nog nooit in een tosti apparaat geprobeerd eigenlijk,
Ik ben deze manier gewend en het werkt prima.
Een beschuitje met kaas en dan in de magnetron is ook lekker :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon proberen...jouw manier van tosti bakken...boterhammen insmeren met boter (let op : boter aan de buitenzijde houden anders brandt het aan) en beleg er tussen deden wij ook al (45 jaar geleden hadden we nog geen tosti ijzers...)
Is dus "grootmoeders recept" en inderdaad erg lekker.

Het beste antwoord

Het probleem hier is dat een pitabroodje het lekkerst wordt als je hem in een grilpan op hoog vuur grilt, terwijl je hem dan te snel verwarmt om de kaas te laten smelten. En op laag vuur in boter bakken heeft niet dat lekkere van een gebakken tosti, omdat het oppervlak van de pita niet poreus is en de boter er dus niet zo lekker in trekt.

Het kan dus wel, maar je krijgt nooit dat lekkere van een boterhamtosti in de pan. In de oven bakken als tosti werkt wél goed, dan heb je gesmolten kaas gecombineerd met het lekker knapperige van pita.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je hem niet op hoog vuur bakt, kan dat wel.
je moet wel zorgen dat de kaas lekker warm wordt en gaat smelten, daarom op een laag vuurtje sudderen zeg maar.
eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet. Een pitabroodje bolt op als het warm wordt en heeft daardoor maar op een klein stukje raakvlak met de pan.
Een sneetje brood van de tosti blijft redelijk vlak bij het bakken en houdt dus overal raakvlak met de pan.
bamibal
13 jaar geleden
Theoretisch zou dat best kunnen als je het op een laag vuurtje zet met wat olijfolie erop. Combinatie met roomboter lijkt me niet zo lekker.
In de oven doen, na het ingesmeerd te hebben met olijfolie werkt veel beter.