De melk niet, de friet wel. Hoewel alles kan met mate. Ze hebben echter geen bepaalde werking op elkaar ofzo. Of het ook echt lekker is, is een tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou deze combinatie ongezonder zijn dan andere? Ik dacht van niet,maar ik geef mijn mening graag voor een betere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk!
- Melk is ongezond voor volwassenen.
- Friet is ongezond.
Dus beide tegelijk is ook ongezond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom is melk dan ongezond?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Melk schijnt idd helemaal niet goed te zijn, weet niet precies waarom. Dus +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Melk is babyvoer. Het is niet voor niets dat dieren (waaronder mensen) maar een korte tijd zogen. En koeienmelk heeft dan ook nog een te hoog lactosegehalte voor volwassenen. Het is niet superongezond, maar Joris Driepinter is al even achterhaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eef. zie enkele bronnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het verteren van melk heb je een klier nodig, die je verlies na je babytijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, voor het verteren van melk heb je bepaalde enzymen nodig die inderdaad niet alle mensen hebben, maar volkeren waar al eeuwenlang melk gedronken wordt (zoals Nederlanders) hebben vrijwel allemaal dat noodzakelijke enzym. Je hebt het echter beslist niet nodig voor een volwaardige voeding (en al helemaal niet voor je kalk), maar echt ongezond is het niet. Friet met cola zou een veel ongezondere keuze zijn.
Koude melk doet het vet in jouw maag meteen stollen. Nog een biertje erbij en je hebt een patente manier om te moeten braken.Trouwens jij hebt wel ongezonde voorkeuren! Niet alleen Amerika groeit dicht, maar NL is ook op de goede weg.

Toegevoegd na 1 dag:
En bedenk zelf maar wat de gevolgen zijn van patat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Patat wordt tegenwoordig vrijwel nergens meer in hard vet gebakken. Je proeft het ook aan de patat ; koude patat laat geen ' rauwe' laag meer achter in je mond.
Kan niet ongezonder!
Maar dat is friet alleen ook en ook melk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan hoe vaak je het nuttigt.

Friet is al vrij snel ongezond. Een beetje, zo af en toe, kan helemaal geen kwaad.

Melk is niet ongezond. Je kunt best zonder, maar de meeste westerlingen hebben al eeuwen geleden een genetische mutatie ontwikkeld waardoor ze ook na de babyleeftijd melk kunnen verteren. Die mutatie heeft zich ongelooflijk snel door de populatie verspreid - dus het nut van het kunnen verteren van melk was enorm groot.

Tegenwoordig hebben we zoveel goede voeding, dat we best zonder melk zouden kunnen. Net zoals we zonder andijvie zouden kunnen, of zonder appels. Maar da's dus geen reden het te laten staan.

Als jij tot de bevolkingsgroepen behoort die na de babyleeftijd geen melk meer kunnen verteren, merk je dat snel genoeg. In dat geval is melk drinken wel ongezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige mensen hebben waarschijnlijk niet zo`n sterke maag. ik zie wel eens mij de mc donalds dat er fristi bij een happymeal zit, en heb dan ook zoiets van iehh. maar mij lijkt het gewoon niet smakelijk, meestal heb ik toch al snel een raar gevoel in mijn maag dus ik zal het nooit doen. ik hou het bij een cola of wat water.

kleine kinderen hebben vaak buikpijn, maar sinds ik er op let zie ik ook wel erg veel oma`s en tante`s die het ene ding na het andere ding voeren aan zo`n klein kind. de raarste combinatie`s heb ik al gezien: een raketje en een blikje chocomel tegelijk! en dan klagen dat zo`n kind agressief kan zijn? mijn kind van 5 jaar is nog niet zoveel gewend (is niet zielig, want ze weet nog niet beter) cola is taboe voor zo lang mogelijk, en krijgt KC ranja of water bij het eten om maar wat te noemen. verder wel wat snoep maar meestal hele verantwoorde dingetjes zoals: rozijntjes, kinderchocolade, zonnatura waterijsjes enz. ik hoor nooit iemand klagen, dus ik hou het zo lang mogelijk vol.