Wat smaakt lekker bij tempura?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je expertise tempura is, verwacht ik van jou het goede antwoord

Antwoorden (2)

Warme citroensaus, chilisaus, sojasaus of hoisinsaus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar het kan ook met een lichtzoete sojasaus, daikon en gember.
Amadea
13 jaar geleden
Witlofsalade is er lekker bij als je iets bedoeld om erbij te eten.

Verwijder v.d. witlof het harde witte middengedeelte en snijd de blaadjes in fijne reepjes.
Besprenkel met citroensap.
Snijd 1 appel in fijne reepjes en meng dit met 1 el. fijngehakte peterselie door de witlof.
Roer 3 el. mayonaise met 2 el. zure room glad en breng op smaak met zout, peper en 1 theel. suiker.
Vermeng dit met de witlof en laat dit in de koelkast 10 min. intrekken.
Dit is erg lekker met garnalen in tempurabeslag. Een bordje opmaken met de salade en de tempuragarnalen erover verdelen.

Maak je groente tempura dan is een sherryazijn dipsaus er erg lekker bij.

Snipper 2 sjalotjes fijn en fruit ze aan in wat olijfolie zonder dat ze bruin kleuren. Blus dit af met sherryazijn.
Breng aan de kook en voeg een stukje fijngesneden rode peper eraan toe. laat het inkoken tot het een dikkere soort stroop wordt.
Zet dit in een kommetje in het midden van een grote platte schaal of bord en leg de tempura groenten erom heen. Strooi er wat gehakte koriander over en wat zout.
amc