Mag je gehakt wat vers ongebakken uit mijn vriezer komt, bakken, en de volgende dag nóg een keer opwarmen ?

Of word ik dan hartstikke ziek ?

(sorry als de vraag al een keer gesteld is, ik heb gezocht, maar kon het niet vinden)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.6K

Het beste antwoord

Ja hoor, bij gehakt is daar geen enkel bezwaar tegen. Het wordt alleen bij sommige groene groentes afgeraden om die nadat ze bevroren zijn geweest nog een tweede keer op te warmen. Omdat daar nitraat in zit wat dan versneld in nitriet wordt omgezet. Maar bij vlees is dat niet het geval. Vaak smaakt dat zelfs de volgende dag nog lekkerder omdat de bij de bereiding gebruikte kruiden er dan goed ingetrokken zijn.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat groenteverhaal slaat op spinazie die je niet twee keer zou mogen verwarmen, en dat is inmiddels achterhaald.

Andere antwoorden (5)

Ja, dat mag zeker.
fremar
12 jaar geleden
Als je het goed verhit is er geen probleem, of het lekker is weet ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem.
Je kunt het zelfs als het gebakken is weer invriezen, als je teveel zou hebben
Laat het wel zo snel mogelijk afkoelen
anneliez
12 jaar geleden
Ja helaas kan dat. Ik persoonlijk vind er wel de smaak van af gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit mag zeker je word er niet ziek van (misschien dat het gehakt wel wat droger wordt)