Hoord kipfilet een beetje blauw rood te zijn?

Ik heb op brood kipfilet gehad, en ik zag blauw rode vlekjes, Ik vraag me af of dit schimmel is, want ik heb er van gegeten. Maar ik voel me niet ziek ofzo, dus geef mischien ff antwoord

Toegevoegd na 3 uur:
thanks for de uitzendingen die anderen alvast hebben gezet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (3)

Kipfilet is normaal gezien wit-roze, met soms een stipje rood van bloed.
Blauw hoort er absoluut niet in te zitten, ik zou het snel weggooien.
Maak ook het bakje waar het in zat goed schoon, mocht het een schimmel zijn dan zitten daar mogelijk ook schimmelsporen.
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Waarom min?
Er kunnen paarsige vlekjes in zitten, ik zie ze vaak in de kipfilet met bieslook van de AH. Meestal 1 vlekje per plakje, en dan op elk plakje ongeveer op dezelfde plek, geen idee wat het exact is, misschien een klein stukje ander vlees (die plakjes kipfilet zijn gewoon aan elkaar geplakte kipfiletvezels, dus daar kan makkelijk iets aan vast zitten dat niet zo wit is als kipfilet zelf.)
Als je vlees bekijkt, zie je vaak allerlei kleuren.
Als je je broodje zelf gemaakt hebt: als het vlees uit een nieuw pakje kwam dat koel bewaard is geweest en niet over de datum is, hoef je je geen zorgen te maken.
Nog een tip: tegen de tijd dat je schimmel kunt waarnemen, ruikt vleeswaar vaak ook niet goed meer. En: schimmelbloei, dus dat deel van de schimmel dat je kunt zien, veeg je vaak zó van hetgene dat schimmelt af. Niet dat je het daarna alsnog moet opeten, maar dan weet je in elk geval dàt het schimmel is en dat je de boel moet weggooien.

Ik kocht ooit ergens een hotdog, begon vrolijk te eten, tot mijn gezelschap opmerkte: 'Aan deze kant is ie groen' - waarop ik flink over m'n nek ging, maar dan puur van het idee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het niet zeker weet, weggooien