Wat is de snelste manier om vele soorten groente snel tot een fijn formaat te snijden?

We snijden twee paprika's, tomaat, courgette, ui, komkommer en doen dit klein versneden in een pan voor een lekker gerecht.
Mijn vriendin: met een fijn snijmesje is de snelste manier

Ik: er moet een snellere manier te vinden zijn!

Wie o wie?

een jaar geleden
in: Koken
1.9K
Pieterke
een jaar geleden
Met een koksmes kun je alles snijden. Dus ook juliënne snijden (heel fijn en dun snijden. Heb je nooit gezien hoe snel en fijn koks hiermee kunnen snijden? Het koksmes is een 'allrounder' voor zowel de professional als de hobbykok, het belangrijkste mes in je messenblok! Dit veelzijdige mes wordt gebruikt voor het snijden van groenten. Je kunt er perfect juliënne en brunoise (blokjes) snijden.
Pieterke
een jaar geleden
https://www.ah.nl/allerhande/video/R-V1324750/julienne-snijden.
Inekez1
een jaar geleden
Wat sowieso tijd scheelt: begin met het snijden van de ui. Doe die alvast in de pan en snij dan de courgette (eerst in ronde schijfjes en dan per torentje van ongeveer 1/3 courgette in stukjes). Courgette in de pan. Paprika snijden. Tomaat en komkommer als laatste erbij, die hoeven alleen warm te worden en kun je dus rustig snijden terwijl je af en toe in de pan roert en de rest van het gerecht klaarmaakt. Met een groot mes kun je op zich sneller snijden dan met een klein mesje, maar het vergt wel oefening. In het begin ben je er wellicht nog niet zo handig mee en duurt het daardoor juist langer dan met een klein mesje waar je al aan gewend bent. Grote stukken in de keukenmachine kan ook. Maar de tijdwinst van het snijden ben je dan kwijt aan extra schoonmaken. Tip: snij niet te klein. Iets grotere stukken geven je gerecht meer bite en goed kauwen op je eten is heel gezond.
amc
een jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=YhkLx2wP3Nc
Bovenstaande link toont de meest ideale manier en deze snijder is vrijwel overal te koop.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Met van die snijders ben je wat meer tijd kwijt aan het in en uit elkaar halen, het spul erin stoppen en schoonmaken dus al die handelingen ook incalculeren.
Vaak moet je groente toch voorbewerken. Bij de paprika eerst een stukje afsnijden en de binnenkant eruit halen. Van de tomaat ook het harde stukje eruit snijden. Komkommer eventueel schillen. In stukjes snijden met een mes gaat dan bijna in één moeite door. Vooral bij grotere hoeveelheden kunnen bepaalde apparaten wel handiger zijn.

Antwoorden (2)

Als je de groente een een keukenmachine doet, is het heel snel fijn te snijden. Groente even kort voorbereiden; schillen, pitjes er uit etc. Groente kan vervolgens bij elkaar in de machine. Tomaten moet je wel even met de hand snijden, anders wordt het al snel pap in een machine.
een jaar geleden
Groenten zijn heel snel te snijden met een mandoline. Een goede mandoline heeft verschillende opties om groente te snijden (plakjes, julienne, etc). Hij is ook nog eens makkelijk af te wassen, dus het geeft niet te veel troep.
bamibal
een jaar geleden
Inekez1
een jaar geleden
Werkt prima voor wortels, courgette en komkommer, maar absoluut niet handig voor een paprika, ui en tomaat.