Hoe lang kan ik gedroogde cranberries van de markt bewaren?

Ze zitten in een papieren zakje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
8.2K

Antwoorden (2)

Volgens bron 1 kan men heel flexibel zijn met het gebruiken en bewaren van gedroogd fruit. Alle gedroogde vruchten hebben een houdbaarheid van maximaal een jaar mits ze bewaard worden op een droge plaats.

Volgens bron 2 bij meer informatie kan je gedroogde cranberries bij voorkeur in een afgesloten bus, droog en koel bewaren.

Ik zelf bewaar gedroogd fruit altijd in van die plastic jodenkoekbussen van enkhuizer jodenkoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Die bussen zijn ideaal voor vanalles bewaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik doe de muesli er ook in. Echt super makkelijk en uiteraard nu de pepernoten!
Ritsuka
11 jaar geleden
Koekjes, nootjes, fruit, muesli, macaroni :)
Het isdat ik niet veel koeken eet, anders had ik meer van die jodenkoeken bussen.
Koel en droog en donker bewaren. Voor alle zekerheid kan je er een (schoon) lapje/zakdoek met wat rauwe rijst dichtbinden en in de bus doen. Rijst trekt eventueel vocht aan waardoor de houdbaarheid wordt vergroot.