Garnalen cocktail, kan ik daar de gewone cocktail-whiskey saus voor gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan hier alleen maar e"ja" op antwoorden.... en da's geen antwoord volgens GV normen, dus dan maar bij de reacties.
Smaakt lekker vind ik ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het recept van je afbeelding lijkt me ook lekker, ik zat te twijfelen tussen die of een cocktailsaus. Dat is heel anders maar ook makkelijk te maken.
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=176392&rq=garnalencocktail&lp_sortProperty=rating
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zeker weten, erg lekker !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
saus uit een flesje een beetje zonde van de garnaaltjes/garnalen. je hebt nu recepten genoeg om er zelf een sausje bij te maken! ik wens je een vrolijk kerstfeest Moolkeesje!

Het beste antwoord

Ja, dat kan heel goed.
Je kunt er eventueel ook voor kiezen om zelf whiskey-cocktail saus te maken. Op internet vindt je veel recepten en als je echte whiskey gebruikt is het extra lekker (vind ik...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik met die whiskey begin, komt er gegarandeerd niets ervan in die saus terecht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je het onderstaande gerecht maar eens goed lezen;) http://pjbrink.home.xs4all.nl/apekool/150/105.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's wel een beetje veel whiskey, ik gebruik toch maar de saus uit het flesje!

Andere antwoorden (7)

Ga er vanuit dat je de saus uit een flesje bedoeld. Dat kan prima. Maar zelf maken is natuurlijk veel lekkerder en niet moelijk. Het onderstaande recept ga ik maken met de kerst.
Fijne feestdagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja idd uit een flesje. Voor de rest zie mijn reactie bij Dounja!
Absoluut! Alleen mag daarbij een plakje citroen niet ontbreken. Citroen en vis horen bij elkaar....

Toegevoegd na 10 minuten:
Klein detail, misschien voor velen onbelangrijk. Maar ik wilde het toch even in 't kader van de kennisvermeerdering noemen. Dit soort zaken zijn mijn culinaire stokpaardje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar liever even zelf maken.
1 deel (zachte)whiskey mengen met 1 deel (hot)ketchup en dan nog 2 delen mayonaise, slasaus of frietsaus.
Nog lekkerder met vers gemalen peper en wat vis kruiden.
Doe er niet te veel op, de saus is namelijk op zichzelf al lekker.
Suc6!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja , dat kan maar ik vind zelfgemaakte saus veel lekkerder.

Dit recept gebruik ik altijd:

1 pakje verse!!! slagroom (250 ml)
3-4 el (halfvolle/volle) mayo
3-4 el tomatenketchup (op kleur/smaak toevoegen)
2 tl whiskey

Slagroom kloppen, niet te lang want dan krijg je slagroom saus!
Rest toevoegen.
Geen zout toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk kan dat, maar ik zal je het recept geven van de lekkerste cocktailsaus die je ooit geproefd hebt.

1 deel mayonaise
2 delen ketchup
scheutje whisky Of vieux of cognac
zout / peper
scheutje sinaasappelsap
theelepeltje mierikswortelpasta

Succes gegarandeerd!
en hij smaakt trouwens het beste als je hem een nachtje in de koelkast laat trekken

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt er als je de saus te dun vindt, of gewoon meer body wilt geven nog wat Creme fraiche aan toevoegen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cocktail-wiskeysaus.
Klein beetje rode wijn aan toevoegen

Even goed mengen.
Daarna over de garnalen doen.

Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whiskey cocktailsaus is er voor gemaakt qua smaakbeleving!

Mijn eigen recept is wel iets bewerkelijker toegegeven, maar oh zo lekker en het is tenslotte kerst!

klop ¼ l. slagroom half stijf en roer er voorzichtig 4 eetl.
mayonaise en 2 eetl. ketchup door. Let wel, meer spatelen dan roeren, dan blijft hij dikkig en luchtig.
Doe er daarna 2 eetl. cognac, 2 eetl. sherry(droge) 1 eetl.
gembersiroop, een snufje cayennepeper en optioneel een paar druppels Worcestershiresaus door.
De ingrediënten moet je langzaam toevoegen, tot een gladde zacht roze saus ontstaat.
Deze saus is zo lekker bij garnalen- zowel als krabcocktail!

Lekker is het ook om met citroensap besprenkelde avocadostukjes/-partjes en/of roze grapefruit tussen de segmenten uitgesneden door te doen. Een blaadje sla op de bodem evtl. vermengd met rode frisé salade en je hebt een perfecte garnalencocktail die er ook nog eens kleurrijk uitziet!
amc