op welke manier kan ik een preisoep binden, zonder koolhydraten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

Sommige zetmeelsoorten zijn zo opgebouwd dat de verteringsenzymen ze niet kunnen afbreken. Zetmeel dat slecht of niet meer door de darm verteerd kan worden wordt ook wel resistent zetmeel (resistant starch) genoemd. De opbouw van zetmeel kan ook veranderen met de bereiding van een product. Bijvoorbeeld: als gekookte aardappelen afkoelen, verandert een deel van het zetmeel in die aardappelen zo dat het niet meer of moeilijker kan worden afgebroken en verteerd. Dat heet retrogradatie. De glucose uit dit zetmeel komt dan ook nauwelijks in het bloed terecht.
Neem dus wat koude gekookte aardappel en maak deze fijn in je soep dan is hij enigszins gebonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt een soep ook binden met eidooier. Klop een eidooirer los met een beetje van de soep. Voeg het mengsel vervolgens toe aan de soep en roer goed door. Zorg dat de soep niet meer gaat koken!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook room of crème fraîche zijn geschikt om een soep te binden.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Da's nu eens een goed antwoord zie.
Dikke +