In welke landen zijn de kat en de hond een delicatesse?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
17.4K

Het beste antwoord

Hondenvlees wordt gegeten in Birma, Cambodja, Noordoost China, Korea, Indonesië, Filipijnen en Vietnam.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondenvlees

Katten worden gegeten in Zuid China, Korea en sommige delen van Indonesië.
Bron: http://moonbears.nl/pages/honden-en-katten/vrienden-of-voer/eten-van-honden-en-katten.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In Aziatische landen.
Hoewel ik moet opmerken dat er in ons land vrij weinig zwerfdieren rond lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt hoogstwaarschijnlijk door het hoge aantal chinese restauranten in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)))
China enzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In China, maar in andere landen eten ze nog vreemdere delicatessen..

In Japan eten ze graag kogelvis - daar zijn speciale koks voor, want als je ‘m verkeerd klaarmaakt, is ie dodelijk giftig.
Pekingeend (China) is eigenlijk ook merkwaardig. Daar eten ze ook eendenpootjes (de voetjes dus, met de zwemvliezen). Lekker met muizenwijn: een fles wijn gevuld met babymuizen.
In de Filipijnen eten ze graag Balut, dat is een bevrucht ei compleet met het kuiken erin.
In Korea eten ze baby-octopus: daar krijg je een schaaltje voor je neus met levende octopusjes, die prik je op, doop je in alcohol, en eten maar.
Indonesië: gefrituurde apenpootjes.
Texas: gefrituurde ratelslang.
In veel landen worden insecten, larven, wormen en dergelijke gegeten, vaak gebakken of gefrituurd.
In het zuiden van de VS schijnen ze eekhoornhersenen te eten.
En zo kunnen we nog heel lang doorgaan…
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
China Japan en mogolië