Waar kun je compacte en goedkope graanmolens kopen voor thuisgebruik?

Ik wil zelf granen gaan malen op kleine schaal. Ik ben op zoek naar een compacte en goedkope graanmolen. Waar kan ik deze kopen, of zijn er alternatieven? (zelf maken)

8 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat een leuk idee !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wij deden dat bij mijn oma altijd in de wandkoffiemolen. Mooie herinneringen: als de boeren het graan van het land hadden, haalden wij de resten van de randjes op. Mijn broer en ik waren uren bezig het kaf van het koren te scheiden, en dan maalden we het in de oude wandkoffiemolen, daarna bakte mijn oma er volkoren pannenkoekjes van. Lekker!

Het beste antwoord

Het eerste wat me te binnen schiet als het gaat om kleine hoeveelheden - paar handjes tegelijk - is gewoon een flinke vijzel. Maar ook een ouderwetse koffiemolen , die de bonen tussen twee maalsteentjes vermaalt, is uitstekend geschikt voor granen. Beide kosten weinig, en zijn ook voor andere zaken te gebruiken, dus nooit weggegooid geld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Via dezelfde site kun je overigens ook een echte graanmolen voor thuisgebruik kopen. Als je zeker weet dat je er mee verder wil, is dat natuurlijk wel een heel leuk hebbendingetje, maar wel beduidend prijziger.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wilkers
8 jaar geleden
Deze links had ik inderdaad gevonden, maar vond ze vrij prijzig.

Andere antwoorden (1)

Op marktplaats zie ik een aantal staan: http://www.marktplaats.nl/z.html?query=graanmolen&postcode=
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wilkers
8 jaar geleden
Poeh die dingen zijn nog best duur!