Wat is een lekkere/niet al te ongezonde snack die je altijd wel in huis kan hebben?

Zoals nu heb ik ergens trek in maar heb alleen chips. Wat kun je in huis halen om alvast op voorraad te hebben voor zo'n trek-in-wat-lekkers-moment? Ik heb al 2 ideeën: broodje unox, broodje bapao. Nog meer?

Weet jij het antwoord?

/2500

muesli repen, met appel zijn ze het lekkerst. Als je wilt lijnen dan kun je ook water drinken daar krijg je ook een vol gevoel van.

Crackertje met kaas en tomaat, beetje peterselie Pitahbroodje met kaas en een beetje pesto Yoghurt met een verkruimelde beschuit, wat suiker en kaneel Rijstwafel of beschuit met jam Kleine minipizza Zo, ik krijg ineens trek in iets lekkers! :P

Japanse mix (je weet wel van die zoutjes) Pakjes saté(stokjes) en evt. plakjes komkommer erbij. Loempia's Slaatje Noodles (die cupjes waar je water bij moet doen) Cup a soup Knakworstjes Sultana Cashewnoten Witbrood, ham en kaas: tosti. Vissticks (en die dan in de oven warm maken) Ei (lekker bakken en dan op een sneetje brood) Kipkluifjes.

Gekruide olijven , gevuld met piment van het merk met de spaanse danseres op de voorzijde.

*Unox snackballetjes (div smaken) *tuckies *makkelijke smoothie maken van yoghurt en geprakte aardbeien. (lekker snel klaar zo) *tommies (snack-tomaatjes) *koffiebroodjes

Plakjes komkommer (plakjes wel vers snijden) met kruiden, bijvoorbeeld Harissa (jammie), eventueel dippen in chilisaus. Ja, ik vind het ook lekkerder met chips, maar dit is beduidend gezonder. Eieren, die je ruim van tevoren (daaagen) hard kunt koken en met wat boter en mayo (slank)en een lepeltje mix voor dipsaus kunt omtoveren in een gevuld eitje. Wat ik vroeger altijd kocht in Duitsland maar nu ook sinds heel kort (althans hier) bij de Aldi ligt : toast-it snacks. Een soort gekke plakken met het uiterlijk van een platte, brede kaassouffle met een vleesvulling (al betwijfel ik of er echt een beest voor gestorven is) die je bewaart in de vriezer en opwarmt in...de broodrooster ! Best lekker voor de lekkere trek, maar ook weer niet ZO lekker dat je er vier achter mekaar van wegwerkt. Voor mij de ideale snack ; ik pak ze pas als ik écht wat MOETsnaaien, maar kan het wel even uitstellen. Mijn favoriet : bladerdeeg of hartige-taartdeeg (iets minder lekker maar vetloos) : een kroket in een plakje rollen en in de oven (ca. 15-20 minuten) gaar laten worden ; heerlijk ragoutbroodje. En mijn dochters favoriet ; frikandellen uit het tosti-ijzer.

Nootjes en dan bedoel ik studentenhaver, niet borrelnoten. Daar zit gezonde rozijnen tussen en noten zijn ook gezond.

Als je iets eet met een sterke smaak, eet je er minder van. Daarom zijn augurken, hete Japanse zoutjes, dubbelzoute dropjes, tortillachips met hete salsa, een beker oplosbouillon, enz. wel handig als snack. Ga niet voor iets dat heel zoet is, daar kun je meestal van blijven dooreten... (ik toch).

Ook 20+ smeerkaas is altijd lekker voor op een toastje. En saté ajam (kip) is ook handig om in huis te hebben. Sandwichspread is ook lekker op een toastje of cracker. Ook een rundvleesslaatje is reuze handig om alvast in huis te hebben. Vooral met dit weer lekker fris. Filet American lekker op een cracker ( rijmt nog ook )

Soepstengels met sesam

Wasabi noten, heerlijk pikant.Ansjovis, Turks brood met lookboter,plattekaas met pijpajuintjes en radijsjes.

Niets. Met dat voortdurende gesnoep belast je allen maar je lijf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100