Wat is een lekkere/niet al te ongezonde snack die je altijd wel in huis kan hebben?

Zoals nu heb ik ergens trek in maar heb alleen chips. Wat kun je in huis halen om alvast op voorraad te hebben voor zo'n trek-in-wat-lekkers-moment? Ik heb al 2 ideeën: broodje unox, broodje bapao. Nog meer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je hoeveel vet er wel niet in een rookworst zit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je 2 voorbeelden zijn niet echt uit de catagorie "niet al te ongezond"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 broodje unox of 1 broodje bapao is toch niet vreselijk slecht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, niet als maaltijd, maar als snack......zeker die rookworst is eigenlijk een nono.

Antwoorden (12)

muesli repen, met appel zijn ze het lekkerst. Als je wilt lijnen dan kun je ook water drinken daar krijg je ook een vol gevoel van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Crackertje met kaas en tomaat, beetje peterselie
Pitahbroodje met kaas en een beetje pesto
Yoghurt met een verkruimelde beschuit, wat suiker en kaneel
Rijstwafel of beschuit met jam
Kleine minipizza

Zo, ik krijg ineens trek in iets lekkers! :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gezond en niet zo veel werk, +1
Japanse mix (je weet wel van die zoutjes)
Pakjes saté(stokjes) en evt. plakjes komkommer erbij.
Loempia's
Slaatje
Noodles (die cupjes waar je water bij moet doen)
Cup a soup
Knakworstjes
Sultana
Cashewnoten
Witbrood, ham en kaas: tosti.
Vissticks (en die dan in de oven warm maken)
Ei (lekker bakken en dan op een sneetje brood)
Kipkluifjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gekruide olijven , gevuld met piment van het merk met de spaanse danseres op de voorzijde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik lust geen olijven :-) maar toch bedankt
*Unox snackballetjes (div smaken)
*tuckies
*makkelijke smoothie maken van yoghurt en geprakte aardbeien. (lekker snel klaar zo)
*tommies (snack-tomaatjes)
*koffiebroodjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plakjes komkommer (plakjes wel vers snijden) met kruiden, bijvoorbeeld Harissa (jammie), eventueel dippen in chilisaus. Ja, ik vind het ook lekkerder met chips, maar dit is beduidend gezonder.

Eieren, die je ruim van tevoren (daaagen) hard kunt koken en met wat boter en mayo (slank)en een lepeltje mix voor dipsaus kunt omtoveren in een gevuld eitje.

Wat ik vroeger altijd kocht in Duitsland maar nu ook sinds heel kort (althans hier) bij de Aldi ligt : toast-it snacks. Een soort gekke plakken met het uiterlijk van een platte, brede kaassouffle met een vleesvulling (al betwijfel ik of er echt een beest voor gestorven is) die je bewaart in de vriezer en opwarmt in...de broodrooster ! Best lekker voor de lekkere trek, maar ook weer niet ZO lekker dat je er vier achter mekaar van wegwerkt. Voor mij de ideale snack ; ik pak ze pas als ik écht wat MOETsnaaien, maar kan het wel even uitstellen.

Mijn favoriet : bladerdeeg of hartige-taartdeeg (iets minder lekker maar vetloos) : een kroket in een plakje rollen en in de oven (ca. 15-20 minuten) gaar laten worden ; heerlijk ragoutbroodje.

En mijn dochters favoriet ; frikandellen uit het tosti-ijzer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nootjes en dan bedoel ik studentenhaver, niet borrelnoten. Daar zit gezonde rozijnen tussen en noten zijn ook gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga iedereen een "+" geven, allemaal leuke ideen, al denkt iemand er anders over
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook iedereen een + gegeven, prima ideeen! ik kan er zeker wat mee! de minnetjes snap ik ook niet..
Als je iets eet met een sterke smaak, eet je er minder van. Daarom zijn augurken, hete Japanse zoutjes, dubbelzoute dropjes, tortillachips met hete salsa, een beker oplosbouillon, enz. wel handig als snack. Ga niet voor iets dat heel zoet is, daar kun je meestal van blijven dooreten... (ik toch).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt..maar ik kies sowieso sneller voor hartig. thanx voor je ideeen, daar kan ik wel wat mee!
Ook 20+ smeerkaas is altijd lekker voor op een toastje.
En saté ajam (kip) is ook handig om in huis te hebben.
Sandwichspread is ook lekker op een toastje of cracker.
Ook een rundvleesslaatje is reuze handig om alvast in
huis te hebben. Vooral met dit weer lekker fris.
Filet American lekker op een cracker ( rijmt nog ook )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soepstengels met sesam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dan gewoon los eten of dippen?
Wasabi noten, heerlijk pikant.Ansjovis, Turks brood met lookboter,plattekaas met pijpajuintjes en radijsjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plattekaas met pijpajuintjes...wat is dat???
de rest klinkt lekker! vooral die radijsjes vind ik een goed idee, daar ga ik een zakje van halen. is ook goed in te vriezen toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dend dat lunababy kwark met lente-uitjes (en radijsjes dus) bedoelt. Is in Vlaanderen een populair hapje. Heerlijk hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ohw..haha..dat kan natuurlijk ook.. ik wist niet dat pijpajuintjes lente-uitjes zijn. lust ik jammer genoeg niet. dus dan toch maar een zakje radijsjes voor mij :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy1985 , doe maar niet radijsjes invriezen. ;)
Niets. Met dat voortdurende gesnoep belast je allen maar je lijf.