Is een kilo kipfilet net zo snel ontdooit als een kilo gehakt of kilo runderlappen ?

bedoel is een kilo vlees in zelfde tijd ontdooit ongeacht wat voor vlees,wel aangenomen dat het 1 stuk is en niet in blokjes!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

De ontdooitijd het hangt van het water en vet(gewicht)gehalte af wat zich in de vleessoort bevindt. Dit is afhankelijk van de vleessoort en kan dus verschillen. Meer water b.v. betekent langere ontdooitijd. Dat geldt ook in een magnetron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee niet helemaal: het heeft o.a. te maken met het vetgehalte van het vlees. Mager vlees bevat meer water dan vet vlees dus duurt het ontdooien hiervan iets langer. Maar of dat verschil echt in uren of minuten is uit te drukken...