Eet de rest van de wereld ook multicultureel net als Nederland

Ik snap dat de meeste chinezen nog nooit van boerenkool met worst hebben gehoord maar waar in de wereld word niet aan multiculti eten gedaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Waar immigranten zijn, is multicultureel eten. Nieuwe mensen nemen nieuwe eetgewoontes mee, en er is altijd wel iemand die die nieuwe smaken weet te waarderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb in Oostenrijk en Italië uitstekend respectiefelijk chinees en Indonesisch gegeten. Ik denk dat het "multicultureel" willen eten een welvaartskwestie is.
Je hebt meer te besteden dus ga je op zoek naar dingen om dat geld te besteden. Bovendien hebben we een koloniaal verleden dat onze keuken behoorlijk heeft beïnvloed.
Om door te gaan op boerenkool voor chinezen, gezien hun hekel aan aardappelen (daar dan) zie ik hen niet snel een lekker stamppotje maken. Aan de andere kant weer andersom gedacht gezien de afwezigheid van variatie in de oorspronkelijke Nederlandse keuken vind ik de buitenlandse invloeden helemaal niet erg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het Midden Oosten waar ik regelmatig ben geweest, een heel stuk minder. De keuken is daar zo uitgebreid en rijk aan variaties dat er niet veel behoefte is aan een stamppotje denk ik :P

De Nederlandse keuken is niet echt bijzonder te noemen. Er wonen hier gemiddeld meer mensen met een verschillende culturele achtergrond. Dat bij elkaar opgeteld is het niet zo vreemd dat er zo afwisselend gegeten wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Burkina Faso (prachtland overigens) is het gewoon eten wat de pot schaft, is Schraalhans doorgaans keukenmeester, en van buitenlandse buitennissigheden meestal geen sprake. Afhezien dan van een enkele verdwaalde koloniale croissant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, over de hele wereld eet men multicultureel, met name in de steden. Om dit antwoord te geven moet je kijken naar in welke landen Pizza Hut vestigingen heeft. Dat zijn er meer dan 100, overal ter wereld. Waarom juist Pizza Hut? Omdat het hier een Amerikaans bedrijf betreft, die (italiaanse oorsprong) pizza's verkoopt met onder andere (indiase oorsprong) 'tandoori', (midden oosten oorsprong) 'shoarma' en 'hawaii pizza's op het menu, die ze vervolgens weer over de hele wereld verkopen. En ze worden kennelijk door iedereen lekker gevonden, van India tot Brazilië en van Nederland tot China.

Als je kijkt naar wie het vooral of uitsluitend bij de lokale pot houdt, dan vind je die mensen vooral op het platteland, ook overal ter wereld.