Hoe gezond is een broodje gezond eigenlijk?

Volgens mij is dit eigenlijk helemaal niet gezond, er zit al gauw zo'n 300kcal in een broodje gezond. Waarom noemen we het dan toch nog een 'broodje gezond'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het aantal calorien bepaald natuurlijk niet direct of het gezond is. De ingredienten die gebruikt worden beslaan de gehele 'schijf van vijf' op vocht na:

Zuivel; Vlees producten
Groente / fruit producten
Vetten
Granen

Daarmee eet je dus al 'gevarieerder' dan alleen een broodje met kaas. En dat is in principe gezond.

Vet is niet ongezond, als je aar met mate eet, en in de gaten houdt dat het niet allemaal dierlijke vetten zijn. En zo is de energie waarde niet zo van belang, als je er maar voor zorgt dat die in verhouding staat met je dagelijkse activiteiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heb je helemaal gelijk in. Er zitten best goede dingen in, maar alles samen is het eigenlijk veel te veel. En kaas, en ham, en ei, (tomaat en komkommer is natuurlijk prima), en dan vaak ook nog een kwak mayonaise of andere saus, en soms veel boter. Maar lekker is het wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo gezond als wordt gesuggereerd.Je kunt natuurlijk wel zelf een broodje gezond(GEZOND)maken door bruin brood te gebruiken met verse rauwe groenten en geen vette saus erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg toch niet dat je er kaas op moet doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In kaas zitten helemaal geen verkeerde vetten en bruin brood is witbrood met een kleurtje.
Mensen moeten eens ophouden met denken dat een enkele calorie al slecht is. Een volwassen vrouw heeft er al 2000 per dag nodig en een man zelfs 2500. Dus maak je er geen zorgen over, want wat erin zit, is namelijk gewoon gezond voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als tussendoortje is een broodje gezond een flinke hap maar als lunch aan de krappe kant als je bedenkt dat het lang geen geen kwart is van je dagelijkse calorieënbehoefte.

Als je een volkorenbroodje vraagt of gebruikt dan zit je met een broodje gezond altijd goed. Het ei levert volwaardig eiwit, er zit volop verse groente op en ook een plak ham en boter leveren zowel eiwitten als essentiële vetten. Als je ook nog eens bedenkt dat verzadigde vetten helemaal niet zo slecht zijn als nog vaak wordt beweerd dan maak je met een broodje gezond een heel goede keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bekende broodje gezond wat je her en der kunt kopen is naar mijn mening helemaal niet zo gezond.
En dat heeft niets met de calorieën te maken.

Het begint al met het broodje. Dat is doorgaans een wit bolletje. Ik beschouw dat als buikvulling; niet als voedsel.
Met een beetje pech smeren ze er margarine op. Ook zo`n wanproduct. Plastic boter...
Nog wat plakjes bespoten komkommer, sla en rauwkost.
Misschien nog een plakje ham met groeihormonen en antibiotica er in. Wellicht nog een plak plastic kaas er op?
Misschien nog een klodder mayonaise er bij?
Eet smakelijk!!

Durf zelf eens een broodje gezond te maken. Leef je uit!
Neem een zuurdesem boterham en besmeer die met yoghurt of olijfolie. Haal je producten in de biologische winkel. Wel eens het verschil geproefd tussen een biologisch ei en een supermarkt ei?

Kortom, als het gezond moet zijn, maak je het zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal wordt er helemaal geen boter of margarine gebruikt voor belegen broodjes. Met je eens hoor, dat biologisch eigenlijk de norm zou moeten zijn maar voorlopig ligt de lat voor de meeste mensen al hoog genoeg met streven naar zo min mogelijk geraffineerde fabrieksmeuk. Plusje voor zelfmaak.