Waarom die inkeping in papieren rietje?

Kreeg onlangs een papieren rietje waar aan één zijde een relatief grote inham, inkeping zat. Toe de frisdrank geserveerd werd, zat de zijde met de inkeping in de drank. Wat is het doel er van? Je kunt zo niet de glas helemaal leegdrinken via het rietje. Ik heb het omgekeerd geprobeerd, maar dat drinkt ook niet lekker... Het rietje was niet stevig genoeg om die uitsparing als lepeltje of zo te kunnen gebruiken.

een jaar geleden
1.5K
Antoni
een jaar geleden
@Piacenza, was het niet gewoon een kapot rietje in het glas? En waarom heb je het niet gevraagd bij het café of het restaurant waar je was?
Pieterke
een jaar geleden
Lijkt mij ook een kapot rietje.

Antwoorden (1)

Die inkeping is bedoeld om te voorkomen dat het rietje zich vastzuigt aan de bodem van je glas of beker. Vooral met dikkere vloeistoffen gebeurt dat wel eens.
bamibal
een jaar geleden
Inekez1
een jaar geleden
+
Inderdaad om vastzuigen te voorkomen. Niet alleen voor dikke vloeistoffen, ook voor kinderen (of volwassenen) die het leuk vinden om door aan het rietje te zuigen het glas op te tillen. Restaurants zitten niet te wachten op kapot gevallen glazen door dit soort spelerij.