weet iemand een goeie spareribs saus ? zelf te maken aub

ik heb spareribs gemaakt maar het is altijd iets te droog ik zoek een saus wie je gewoon met homemade kan maken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
14.2K

Antwoorden (4)

Ketjap, eventueel suiker, gember, knoflook, honing, eventueel zout en peper, scheutje olijfolie...
Hoeveelheden zelf inschatten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
spareribs in currysaus.Spareribs aanbraden met margarine of olijfolie.Gesneden uien (enkele,naar keuze)Currysaus toevoegen(ongeveer een halve fles)en ongeveer 2,5 dl water.Dit alles enkele uren laten sudderen.Wel regelmatig doorroeren en eventueel nog wat currysaus en een beetje water toevoegen,indien nodig .Je hebt dan een heerlijke saus en heerlijke spareribs!!SMAKELIJK ETEN!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een beetje werk maar dan heb je ook wat;

Sauteer gesnipperde ui en knoflook in wat niet te hete olie tot ze zacht zijn.
Doe er vervolgens bij;
1 blikje blokjes tomaat met sap,
2 eetl. (honing) mosterd,
2 eetl. bruine suiker,
1½ eetl. azijn,
1 klein blikje tomaten puree,
vers gemalen peper en zout
en een gehakte rode peper of meer naar smaak.
Ik neem er altijd maar 1 maar van mij mag het ook weer niet te heet zijn. (^0^).

Laat aan de kook komen, zet het vuur dan laag en kook de saus tot hij een deel is ingekookt (verminderd) en dikker is geworden. Haal hem dan van het vuur en proef of er nog wat bij moet naar jouw smaak. Smeer dan de spare ribs ermee in en grilll ze lekker. Erbij kan je dan de warme saus geven.

Ook lekker een zoet-zure saus;

Maak een mengsel van;
3 eetl. bruine suiker,
2 eetl. maizena,
flinke scheut azijn,
8 eetl. ketchup,
1 blik ananasstukjes met siroop,
1 eetl. sojasaus.

Alles zachtje koken tot de saus lichtjes is ingedikt.
amc
11 jaar geleden
Dit is een recept van sparerib specialist Tony Roma. Omdat de spareribs eerst heel langzaam gegaard worden in de oven en daarna pas worden gegrild wordt het vlees heel zacht en mals.

Tony Roma's famous ribs
Ingrediënten:
* 2 kg niet te dikke varkensribbetjes,
* 250 ml goede ketchup,
* 250 ml witte wijnazijn,
* 125 ml vloeibare honing,
* 2 theel suiker,
* 1/2 theel zout,
* 1/4 theel knoflookpoeder,
* 1/4 theel uienpoeder,
* enkele druppels Tabasco naar smaak.

Ook nodig:
Flink stuk aluminiumfolie - kom- rooster- oven- grill

Voorbereiding:
Verwarm de oven voor op 150 graden C.

Bereiding:
Snij het varkensvlees in porties van 3-4 ribbetjes.
Meng alle ingrediënten voor de saus in de kom en wrijf hiermee de ribbetjes goed in.
Verpak elke portie afzonderlijk in een stuk aluminiumfolie, zorg dat ze niet kunnen gaan lekken, leg ze op het rooster in de voorverwarmde oven en laat ze rustig bakken gedurende 2-2.5 uur.
Zet vlak voor het einde van de baktijd de grill op de bijna hoogste stand.
Haal de ribbetjes uit de folie en gril ze aan beide kanten goed bruin maar pas wel op dat ze niet verbranden, erbij blijven dus.