Wat is een lekker recept?

Ik zoek een lekker recept. Ik wil graag is een keer wat anders eten. Hebben jullie misschien goeie ideeën.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

Omschrijving van het recept:
Dit Italiaanse pasta-gerecht is in een kwartiertje klaar, is makkelijk te maken en zeer bijzonder van smaak.

De het geheim van dit recept zit hem in de eenvoud. Pure ingrediënten en een uitstekende combinatie van groenten en kruiden.
Waag het niet om de slagroom te vervangen door light room of wat dan ook!
Bereidingstijd van het recept:
15 tot 20 minuten

Ingrediënten voor dit recept:
Ingrediënten per persoon:
Voor de saus:
Ca. 150 gram zalmfilet
Ca. 100 ml slagroom (30% vet)
½ uitje
½ winterwortel
¼ rode paprika
Verse dille
Knoflook poeder of
½ teentje knoflook
Grof gemalen zwarte peper
Zout
Beetje olie

Bereiding / Instructies:
Pasta
Zet een pan op met ruim water voor de pasta, zout en een paar laurierblaadjes. Maak de pasta volgens aanwijzigen op de verpakking en maak ondertussen de saus

Saus
Zet een koekenpan met een scheutje olie op het vuur en laat deze warm worden. Snijd de ui in halve ringen en fruit deze lichtjes (wel iets donkerder dan glazig maar niet uitdrogen). Maak ondertussen de wortel schoon, snijd of schaaf deze in dunne reepjes en voeg deze toe.
Maak vervolgens de paprika schoon en snijd deze in smalle reepjes.

Breng alles op smaak met een beetje zout, flink wat grof gemalen zwarte peper en een beetje knoflook. Laat alles op een laag vuurtje beetgaar worden en schep het af en toe door.

Snijd de zalm in stukken en breng deze op smaak met zout en peper. Snijd een takje dille verse fijn.

Voeg de room, dille en de zalm toe en laat de zalm langzaam gaar worden. Roer niet maar schep de saus met een lepel voorzichtig om.
Let op: De room mag niet koken want dan gaat hij schiften. Proef de saus en voeg indien nodig zout toe.

Als het goed is, is de pasta nu ook zo'n beetje gaar en kan het geserveerd worden. Prima te combineren met rucola sla en tomaatjes.

Ik heb hem gisteren nog met mijn dochter gemaakt. Echt HEERLIJK!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Lekkere citroenkip uit de oven, met ovenaardappeltjes en paprika stukken.
Makkelijk en weinig voorbereiding (wel een uur in de overn!)

http://www.cookseasonal.com/recipe/16
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een x wat anders wil eten, zou het makkelijk zijn wat je dan nu doorgaans eet...? maar voor veel lekkere recepten zou ik eens op smulweb kijken.
Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een blikje/potje: mais, boontjes, doperwtjes, worteltjes. Mix de inhoud van deze blikjes (zonder vocht), met een potje creme fraiche.
Naar smaak voeg je nog toe paprika poeder en cayennepeper (pas op, deze laatste niet teveel).
Eventueel nog kerriepoeder als je het lekker vind.
Neem vervolgens een ovenschaal en leg op de bodem een laag Dorito chips (in principe naturel, maar kan je zelf variëren met andere smaken).
De mix leg je bovenop op de chips en daarover weer een laag chips.
Als je van kaas houdt, kan je hierover nog geraspte kaas strooien en dan in de oven tot de kaas gesmolten is.
Ik denk zo uit mijn hoofd een minuut of 20 op 180 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hete kip
Ingredienten voor 4 personen:
* 400 gram kipfilet
* 5 el zonnebloemolie
* 3 grote gesnipperde uien
* 2 teentjes knoflook
* 1/4e liter bouillon
* 2 el (keuken)azijn
* 9 eetlepels ketjap manis
* 4 eetlepels ketchup
* 6 eetlepels Javaanse suiker of bruine basterdsuiker
* 2 eetlepels sambal (oelek)
* 4 eetlepels pindakaas
* 300 gram taugé

Bereidingswijze:
Snijd de kipfilet in stukjes
Was de taugé
Verhit de olie in een wok en braad de kip op matig hoog vuur goed aan.
Schep de kip met een schuimspaan weer uit de wok en bak in de achtergebleven olie de uien tot ze glazig zijn.
Pers de knoflook erboven uit en bak deze even mee
Voeg dan de bouillon toe, evenals de azijn, ketjap manis en ketchup en roer het geheel goed door.
Voeg vervolgens de suiker, sambal en pindakaas toe, evenals de aangebraden kipfilet en breng alles weer aan de kook.
Draai daarna het vuur laag en laat de kip, onder af en toe omroeren, in ca. 15 minuten gaar sudderen.
Voeg als laatste de taugé toe en laat deze in de saus nog even goed warm worden. De taugé moet wel knapperig blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit ga ik een keer uitproberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik ga dit ook zeker proberen! bedankt
In de categorie snel, simpel, gezond en lekker:

tortellini met spinazie en garnalen.

dit heb je nodig:
- 1 verse bladspinazie
- garnalen (vers of uit diepvries, gepeld)
- tortellini (gevuld met spinazie of kaas)
- fetablokjes
- zongedroogde tomaatjes
- evt. wat cherrytomaatjes
- pijnboombitjes

Was de spinazie en laat deze goed uitlekken (niet te hard uitknijpen). Kook de tortellini volgens de bereidingswijze op de verpakking. Bak de garnalen (eventueel met wat gesnipperde knoflook) gaar.

Verdeel de spinazie over de borden. Doe daar de tortellini bovenop en daarop de garnalen. Verdeel de feta, zongedroogde tomaatjes, cherrytomaatjes en pijnboompitjes over het geheel.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekkere bladerdeegjes:
Uien in redelijk kleine stukjes snijden en dan bakken, hoeven niet helemaal gaar te zijn want bakken in de oven verder, maar moeten wel al op 2/3 zitten ofzo. Witte tofu fijnprakken, kort laten meebakken met de uien, wat smaak aan geven, bijv kerrie en tamari. Mais uit blik door de ui en tofu heengooien. Dit spul op het midden van de bladerdeegjes leggen, ze dichtvouwen door de punten naar het midden te vouwen. (vantevoren het deeg wat laten ontdooien, zodat het niet zacht genoeg is om te vouwen). In de oven en smullen maar.

Heerlijk :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chili con carne voor 4 personen:

400 of 500 gr. gehakt
1 blik kapucijners of bruine bonen
1 flinke ui
paar teentjes knoflook als je ervan houdt
pakje chilipoeder
1 blikje tomatenpuree

Bak het gehakt rul samen met de gesnipperde ui en de knoflook. Voeg de tomatenpuree, de chilipoeder, 300 ml water en het blik kapucijners toe. Vijf minuutjes doorwarmen, klaar en heel lekker. Voor de variatie kan je nog toevoegen: een klein blikje mais of een blik gepelde tomaten of een gesnipperde paprika of dit allemaal tegelijk. Altijd lekker en heel weinig werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het recept van mijn schoonmoeder:

slaai mee uii mee eii mee erpel.

Gekookte aardappelen met uiensaus en gekookt ei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Makkelijk en lekker met die warmte:
nodig:
Pasta (spaghetti)
1 groot of 2 kleine bakjes creme fraiche
ca 2 ons roquefort
2 tenen knoflook.
zongedroogde tomaatjes in olie
kastanjechampions

(voor de liefhebbers: dobbelsteentjes spek)

Erbij: frisse salade op zijn Italiaans met olijven, rucola, rode ui, tomaat en kappertjes : geroosterde pijnboompitten op het laatst toevoegen en eventueel gebakken spekjes.

Kook de (goeie)) spaghetti beetgaar. (geen of heel weinig zout)
Bak de championschijfjes lekker krokant. Voeg een handvol fijngesneden zontomaatjes en de gehakte knoflook toe.
Verwarm de roquefort en voeg de creme fraiche er op het laatst bij.
Mengen met de pasta.
Championprutje er doorheen.
Serveren met de salade en eventueel stokbrood met pesto of kruidenboter.

Chianti erbij.. feest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook nog een heerlijk recept is, is pasta met spinaziesaus.
Makkelijk te maken, een echte aanrader!
Bereidingstijd: ong. 25 minuutjes

Recept (voor 4 personen):

Ingrediënten:
450 g tagliatelle
250 g gerookte spekblokjes (voor het gemak: kant en klare gebakken spekblokjes zijn heel handig!)
2 teentjes knoflook
1 eetl. olijfolie
2 pakjes diepvriesspinazie á la creme
1 bekertje (125 ml) crème fraiche
100 g geraspte kaas (belegen of parmezaanse)

Voorbereiden:
Kook de tagliatelle volgens de aanwijzing op de verpakking beetgaar. Bak intussen de spekblokjes in een wok of hapjespan. Schep ze uit de pan. Fruit de geperste teentjes knoflook in de olijfolie. Voeg de spinazie toe en laat deze al omscheppend ontdooien. (Totdat er een soort "saus" ontstaat)

Bereiden:
Roer de crème fraiche en de helft van de kaas door de spinazie. Schep de spekjes erdoor. Serveer de tagliatelle met de spinazie-spekjessaus en bestrooi het geheel met de rest van geraspte kaas.
Eventueel kan je het bord ook nog versieren met gehalveerde tomaatjes.

Tips:
- In plaats van tagliatelle is tortellinie gevuld met kaas of ham ook heel lekker!
- De crème fraiche kan eventueel ook vervangen worden door 100 gram roomkaas

Een erg verfrissende maaltijd waar we altijd weer van smullen.
Echt een aanrader, even koken en smullen maar ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt wat anders? Le voila! Een overheerlijk, zelf bedacht recept voor een slowcooker:

Ingrediënten voor 2 personen
2 (magere) runderlapjes
Een halve fles rode wijn
1 ui
150 gram sperzieboontjes
1 ongekookte biet of een winterwortel
1 afgestreken theelepel kruidnagelpoeder of 6 hele kruidnagels
3 stukjes foelie
4 knoflookteentjes
3 laurierblaadjes
6 jeneverbessen
2 takjes verse rozemarijn
1 theelepel zout
(4-seizoenen)peper uit de molen
(room)boter

Hulpmiddelen
Oven, slowcooker, schaal.

Voorbereiding
Marineer eerst het vlees met de groenten, daarna 24 uur in de koelkast, voordat je dit gerecht in de slowcooker gaat bereiden.
Je gaat als volgt te werk:
Snij de ui, sperzieboontjes en de biet of de winterwortel in blokjes, kneus de jeneverbessen met het lemmet van een stevig mes en pers de knoflookteentjes uit.
Doe het vlees in een passende schaal, schenk de wijn erover (het vlees moet geheel ondergedompeld zijn), voeg de groenten en kruiden toe, behalve het zout en de peper
Dek af met huishoudfolie en laat marineren in de koelkast

Bereidingswijze
Week de slowcooker 20 minuten in water
Haal het vlees nu uit de marinade en dep het goed droog met keukenpapier
Strooi de theelepel zout uit over de beide rundvleeslapjes en peper het vlees naar smaak
Schroei het vlees snel dicht in een weinig (room)boter in een koekepan op hoog vuur
Bak het vlees tot het goudbruin wordt
Blus de jus af met een beetje marinade
Haal het uit de pan, laat enigzins afkoelen en snijdt het in blokjes van 5 cm
Leg het vlees met jus in het bruine deksel van de slowcooker en giet de rest van het marinademengsel er overheen
Plaats de slowcooker in het midden van de oven, zet de temperatuur op 120 graden en bereid het gerecht in 8 uur gaar

Serveertips
Proef de marinade vlak voor het opdienen, breng eventueel nog op smaak met zout en peper
Verwijder de stukjes foelie, laurierblaadjes, takjes rozemarijn en de hele kruidnagels als je deze hebt gebruikt in plaats van kruidnagelpoeder
Een smeuiige puree van aardappel, gekookt met een grof gesneden ui, wat zout en op smaak gebracht met een scheut (olijf)olie en 1 eetlepel vers gesneden peterselie maakt dikke vrienden met deze stoofpot!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
" Mijn" pastasucces;

Valt altijd in de smaak en is zo simpel;

2 losgeklopte eidooiers,
150 gr. pancetta (Italiaans ontbijtspek)fijngesneden,
4 eetl. olijfolie,
2 sjalotjes, fijngesneden,
4 eetl. gehakte peterselie,
ca. 100 gr. geraspte Parmezaanse- en/of Pecorinokaas,
vers gemalen peper en -zout.

Kook de pasta beetgaar.
Meng de eierdooiers met de kaas.
Bak de pancetta in de olijfolie met de sjalot op laag vuur.
Voeg op het laatst de peterselie toe.
Meng dit alles met de pasta, meng goed door.
Doe op het laatst het ei-kaas mengsel bij de hete pasta
en roer goed door.
Meteen serveren.

Lekker met bijv. spaghetti of tagliatelli.

Maak hierbij een frisse groene salade.
amc
13 jaar geleden
rijst koken . prei bakken met ui spek en stroop rozijnen er door en klaar jammie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit recept gebruik ik al jaren, en is héél erg lekker.

Pilaf met kip en perzik.

Ingrediënten:

4 grote uien of 6 kleine,
1 pond kipfilet in dobbelsteentjes,
1/2 kopje ketjap manis,
1 theel. sambal,
1 blikje tomatenpuree groot ( 140 gram),
1 liter blik perziken ,
paprika en kerriepoeder,

De kip kruiden met kerrie en paprikapoeder, en bakken.
De uien snijden en fruiten, een half kopje ketjap, een flinke theel. sambal en een groot blik tomatenpuree door elkaar roeren, en dit vervolgens bij de kip en de uien voegen.
Het geheel 20 min. laten sudderen.
Vervolgens het sap van de perziken erbij voegen, roeren en nog eens 10 min. laten sudderen.
Als laatste de in stukjes gesneden perzik erbij doen, en even warm laten worden ( 2 min.)
Is de saus te dun dan eventueel een bindmiddel toevoegen.
Opdienen met basmati rijst.

Dit recept is zéér zeker een succes, want iedereen die bij ons komt eten vindt het héél erg lekker, en ze vragen altijd naar het recept.

Smakelijk eten !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
scampi's met cream en stukjes look