Nee. Het is heel vet
En je krijgt er puisten van zeggen ze :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hier zitten heel veel vetten in, dat is slecht voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of iets goed voor je is of niet, hangt geheel en al af van de dosis.

Echte mayonaise bestaat voor 80 % uit olie (onverzadigd vet), eidooier en mosterd plus nog wat kruiden. Uit dieetoogpunt kun je er dus beter geen emmers vol van eten. Een goede portie mayo bevat al snel een paar honderd calorieën.

Maar het is wel verschrikkelijk lekker natuurlijk, en genieten is heel gezond ;-) . Echter : met mate, zoals met alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 vooral voor de laatste zin :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"alles met mate, behalve de matigheid"
Mayo gezond? Wel zeker. Onverzadigde vetten heb je nodig, dus omdat er zoveel vet in en daarom zit dikker van wordt is broodje aap. Het ligt vaak aan de eet stijl van deze persoon. Eet alles met mate, dat is gezond, maar zorg wel dat je genoeg blijft eten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mayo kan je gebruiken als masker voor in je haar en dan is het wel erg goed voor je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem zelf maakt is mayonaise goed voor je, door de gezonde olie die je dan gebruikt.

Hier een gezond recept voor mayonaise. Het bevat minder vetten en calorieën dan gewone mayonaise.

1 eidooier
1 theelepel mosterd
1 eetlepel citroensap
1 mespunt zout
versgemalen peper naar smaak
1,5 deciliter zonnebloemolie

Laat alle ingrediënten een half uur van te voren op kamertemperatuur komen.

Doe alle ingrediënten (behalve de olie) in een kom en klop ze tot een glad mengsel met een staafmixer.
Giet er tot slot druppelsgewijs – al kloppend – de olie bij.

Bewaar het resultaat afgedekt in de koelkast

Toegevoegd na 6 minuten:
De verse mayonaise kan je maximaal een week in de koelkast bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
lekker, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je rieneke :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx, +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Loekido :)
nee er zit veel vet in, en heb je ooit iemand horen zeggen, als je gezond wilt eten: 'eet dan mayonaise!' nee, ik dacht het effe niet, hea? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In kleine hoeveelheden wel, en het ligt dan aan de receptuur van de mayonaise.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen, geniet ervan!!!
Zolang je niet overdrijft, mogen we toch alles, niet?
Je kan hem ook zelf maken, als je persé minder vet wil...kijk naar hieronder vermelde bron.
Smakelijk!