Wat is het verschil van A-ketjap, de normale, zoete, manis, of de ketjap die ik vandaag tegenkwam: Ook A-ketjap, maar dan Ketjap Kental?

Ook weet ik van de A-ketjap "asin", de zoute.
Ik heb gegoogled, maar word daar niet veel wijzer van. Op het etiket van de Kentel staat "pikante saus", maar als ik mijn A-verpakking ketjap Manis erbij haal, staat er: kentel no 1.
Ik kan weinig verschil ontdekken bij het proeven, maar misschien weet een andere kokki dit wel?
Bedankt voor het meeproeven en -denken!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn vele soorten ketjap; Ketjap manis, de zoete Ketjap sedang, de minder zoete Ketjap asin, de zoute Ketjap kental, = manis maar dan dikker, de smaak is hetzelfde, hij bedekt alleen het product meer omdat er minder water aan is toegevoegd. Ketjap medja, = ook een stroperige sojasaus, maar zoeter dan de manis.

Kental is dik , stroperig , dus mogelijk wat ingedikt . En ik ben het met vorig Antw helemaal eens . Dus mogelijk wat dikker romiger qua structuur .

Er zijn drie soorten ketjap: Ketjap manis is een dikke, zwarte sojasaus. Deze soort heeft een sterk aroma en een zoete smaak. Ketjap asin is een dunne, lichte sojasaus. Hij smaakt zout. Ketjap sedang is een variant die tussen de asin en manis in zit.-> zoet zoute smaak Ketjap Kental= ketjap manis maar dan een dikkere substantie, zoals al eerder beantwoord betekent het woord kental-> dik

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100