Wat is het verschil van A-ketjap, de normale, zoete, manis, of de ketjap die ik vandaag tegenkwam: Ook A-ketjap, maar dan Ketjap Kental?

Ook weet ik van de A-ketjap "asin", de zoute.
Ik heb gegoogled, maar word daar niet veel wijzer van. Op het etiket van de Kentel staat "pikante saus", maar als ik mijn A-verpakking ketjap Manis erbij haal, staat er: kentel no 1.
Ik kan weinig verschil ontdekken bij het proeven, maar misschien weet een andere kokki dit wel?
Bedankt voor het meeproeven en -denken!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Manis is zoet in het Indonesisch. Garam is zout en zuur is asam. O ja asin is ook zout.

Het beste antwoord

Er zijn vele soorten ketjap;
Ketjap manis, de zoete
Ketjap sedang, de minder zoete
Ketjap asin, de zoute
Ketjap kental, = manis maar dan dikker, de smaak is hetzelfde, hij bedekt alleen het product meer omdat er minder water aan is toegevoegd.
Ketjap medja, = ook een stroperige sojasaus, maar zoeter dan de manis.
amc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kental is dik , stroperig , dus mogelijk wat ingedikt . En ik ben het met vorig Antw helemaal eens . Dus mogelijk wat dikker romiger qua structuur .