Waarom zitten er soms in een ei rode stippen.

Soms zit er in een ei als ik hem open breek van die rode stippen en dan gooi ik het weg wnat het leek wel bloed wat is het eigelijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bloed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je het zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, en daarom moet men als men een cake oid gaat bakken een ei eerst in een kommetje of kopje doen alvorens het in de beslagkom te doen. Anders kan je het beslag weggooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welnee, zo'n stipje bloed kan helemaal geen kwaad voor je beslag.

Het beste antwoord

Deze bloedpuntjes zijn afkomstig van de hen zelf.
Wanneer haar ovarium (de eierstokken) zich klaar maakt om een eicel los te laten kan er een adertje knappen zodat er wat bloed in het ei terrecht komt.
Mocht er een bloedstipje in het ei te zien zijn, dan kan dat met een natgemaakte lepel worden verwijderd.

Toegevoegd na 20 minuten:
Met dank aan Danielle 1975

http://www.goeievraag.nl/vraag/bloedsporen-ei.37973
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danke je wel maar ik eet het liever niet

Andere antwoorden (3)

Bij het produceren van een ei kan er een bloedvaatje in de eierstokken van een kip scheuren waardoor er wat bloed in het ei terechtkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De volgende zin uit dat stukje tekst is: Het is een misverstand te denken dat een dergelijk ei bevrucht zou zijn. Mocht er een bloedstipje in het ei te zien zijn, dan kan dat met een natgemaakte lepel worden verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gezien!
Dat is een klein beetje bloed; Geen enkel probleem, dat kan je prima opeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kunnen bloedspoortjes in het ei zitten, zoals in de eerdere antwoorden te lezen. Maar vaak is de kiemvlek ook rood gekleurd in het ei. Uit de kiemvlek ontstaat (indien er bevruchting heeft plaatsgevonden) het embryo.
Het aanwezig zijn van een kiemvlek wil echter niet zeggen dat het ei ook daadwerkelijk bevrucht is.
Je hoeft eitjes met een rode stip niet weg te gooien. Er is niks mis mee.