Rare samenstelling kattevoer?

Net
gelezen op de verpakking van kattenbrokjes; ruwe as, celstof, vlees en dierlijke bijproducten.
Wat moetik me voorstellen bij 'ruwe as'? Komt hwt uit het dierencrematorium? Of uit de la van de open haard? En waar is het goed voor? Voor zover ik weet zit het niet in 'grotemensen eten'??

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor de typefouten trouwens. Dat is het nadeel van een gsm-toetsenbordje...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om te bepalen hoeveel voedingstoffen (mineralen) er in de voeding zit, wordt het kattenvoer verbrand (ver-ast) wat er dan over blijft wordt in een percentage aangegeven op de verpakking. Toegevoegd na 1 minuut: Wat dan aangegeven wordt is de ruwe as.

dat is verbrand natuurlijk materiaal. dat kunnen wel dode beesten zijn ja. dat as word als bindmiddel gebruikt. dit is wat ik uit mijn hoofd er van weet

Als ik een kat was, zou ik er spontaan geen trek meer in hebben. Eddy geeft wel het goede antwoord. Maar ik heb toch gelezen dat er allerlei afval in dat voer terecht komt. Maar slecht zal het niet zijn, want de kattenstand in Nederland ziet er prima verzorgd uit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100