Rare samenstelling kattevoer?

Net
gelezen op de verpakking van kattenbrokjes; ruwe as, celstof, vlees en dierlijke bijproducten.
Wat moetik me voorstellen bij 'ruwe as'? Komt hwt uit het dierencrematorium? Of uit de la van de open haard? En waar is het goed voor? Voor zover ik weet zit het niet in 'grotemensen eten'??

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor de typefouten trouwens. Dat is het nadeel van een gsm-toetsenbordje...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik me ook wel eens afgevraagd. bedankt voor het stellen van deze vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx!!!

Het beste antwoord

Om te bepalen hoeveel voedingstoffen (mineralen) er in de voeding zit, wordt het kattenvoer verbrand (ver-ast)
wat er dan over blijft wordt in een percentage aangegeven op de verpakking.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat dan aangegeven wordt is de ruwe as.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ed wat weet jij veel.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt helemaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verrasend Ed +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoelde natuurlijk verrassend!
itsme
13 jaar geleden
nog altijd beter dan verassend :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hhaaaaaaaaahaa, LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel verhelderend! Ik ging er ook onbewust van uit dat het 'toch wel allemaal rotzooi' zou zijn, dus die ruwe as zou vast regelrecht uit het destructiebedrijf komen! Bedankt voor je antwoord!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het aan de kat lag.... Heel verhelderend! Dank voor je duidelijke antwoord.

Andere antwoorden (2)

dat is verbrand natuurlijk materiaal.
dat kunnen wel dode beesten zijn ja.
dat as word als bindmiddel gebruikt.

dit is wat ik uit mijn hoofd er van weet
13 jaar geleden
Als ik een kat was, zou ik er spontaan geen trek meer in hebben.
Eddy geeft wel het goede antwoord.
Maar ik heb toch gelezen dat er allerlei afval in dat voer terecht komt. Maar slecht zal het niet zijn, want de kattenstand in Nederland ziet er prima verzorgd uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord Ineke. Het ziet er ook echt niet smakelijk uit, de inhoud van zo'n aluminium bakje! Maar ja, gelukkig let de kat niet zo op het uiterlijk van het eten.