wat is dit voor fruit ?

het ziet eruit als een peper ,langwerpig en groen van kleur ,
en heeft een ster vorm bij het doorsnijden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De carambola of starfruit (stervrucht) komt oorspronkelijk van de Molukken in Zuidoost-Azie, maar wordt tegenwoordig in bijna alle tropische landen gekweekt. Een ambtenaar van de Verenigde Oostindische Compagnie gaf al in de 17e eeuw een beschrijving voor deze decoratieve vrucht. Schijfjes carambola lijken op een ster, vandaar ook de Engelse naam startfruit. De carambola is langwerpig en ovaal van vorm, heeft een lengte van ongeveer 12 cm en 5 scherpkantige ribben in de lengte richting. De vrucht groeit aan een boom van 10 meter hoogte die ieder jaar weer een enorme oogst oplevert

De carambola heeft een frisse, zurige smaak en is zowel onrijp (geelgroen) als goed rijp (donkergeel) te eten. De vrucht hoeft niet geschild te worden, wordt in dunne plakken gesneden en zo gegeten. Lekker met ijs, gebak, op de boterham of met vlees of vis.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, erg decoratief, maar ze smaken nergens naar.