Hoe kun je zo snel mogelijk een bevroren blok gehakt laten ontdooien? (zonder magnetron)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
107.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/overig/bevroren-vlees-snel-ontdooien.103997
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ok maar het gehakt mag natuurlijk maar zo min mogelijk stollen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, dus toch redelijk rustig aan ontdooien. staat tussen de antwoorden vast iets waar je wat aan hebt. succes!

Antwoorden (8)

onder de lopende koude waterstraal van de kraan.
dat gaat het snelst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk voor je watermeter. :-))))))))))))))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hè, maar ik doe niet hoor, ik haal het er op tijd uit, ik had een buurvrouw en die deed het zo, gegarandeerd iedere keer, want ze vergat altijd om het uit de vriezer te halen! :))
ik denk trouwens: dit was natuurlijk voordat we een watermeter hadden !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja toen kon het nog wel. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, plantje, dat is warmte, dan reageert het gehakt, is niet meer rauw.
Doe het gehakt in een zakje en die dit in een bakje lauwarm water. af en toe warm water bij gieten. let op, geen heet water!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als het uit de vriezer komt zou ik het in een bak koud water leggen en regelmatig koud water er bij doen ,voel ook af en toe of je er al door heen kan drukken zo voel je of het al ontdooit zorg wel dat de verpakking goed dicht is zodat er geen water bij het vlees kan komen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoals anderen al voorstellen,in de verpakking in koud water.verder als het een beetje zacht begint aan te voelen,(kan ook eerder)uit de verpakking op de snijplank in schijven/stukjes snijden met stevig broodmes of keuken-hakbijl.
11 jaar geleden
Een veel snellere en veiligere manier is het luchtdicht ingepakte vlees ondergedompeld in een pot met ijswater te laten ontdooien. Je kunt de pot in de koelkast plaatsen, dan neemt het ijswater de omgevingswarmte niet op.

Bevroren vlees wordt nog al te dikwijls op kamertemperatuur ontdooid, een zeer inefficiënte en onveilige manier van ontdooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn methode:
Vanuit de vriezer in de pan, op hoog vuur.
Na 2 minuten omdraaien en het gebraden/ontdooide deel eraf schrapen.
Dit herhaal je tot het bevroren blok volledig weg is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de magnetron kan het vlees uitdrogen en verkleuren. Om het vlees op een snelle en goede manier te ontdooien, kunt u het in een aantal laagjes goed dichtgeknoopte boterhamzakjes doen. Leg de zakjes met het vlees erin in lauw water en laat even liggen (niet te lang). Uw vlees ontdooit zonder te verkleuren of uit te drogen.

Toegevoegd na 33 seconden:
http://www.goedeschoonmaaktips.nl/keukentips_vleessnelontdooien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In kleine stukjes snijden.