Er is een plantje waar je karnemelk van kan maken. Hoe heet dit plantje ook alweer en waar kan ik dit nog krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Antwoorden (4)

Bedoel je Kefir?

Toegevoegd na 2 minuten:
Kefir kun je (in ieder geval) via internet kopen:

http://komboechazwam.nl/kefir-c-2.html?gclid=CLeqi7_NnaMCFRArDgodli0KqA

Toegevoegd na 5 uur:
Om Moolkeesje gelukkig te maken: je maakt er yoghurt mee, geen karnemelk.
13 jaar geleden
Je maakt er yoghurt van en geen karnemelk en de naam is kefir.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kefir, de bacterien waar u wel vrolijk van wordt!
Kefir (yoghurtplantje) is een voedingsmiddel, dat de inwendige ecologie helpt herstellen. Door de symbiotische werking van gunstige gisten (o.a. saccharomyces, kefir, torula kefir) en goede bacterien (o.a.lactobacillus caucasus) gaat de kefir werken als een natuurlijk antibioticum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de naam is idd kefir.
Het is een natuurlijke pro-bioticum, dus supergezond en goedkoop.
Overgieten met melk, na 12 tot 24 uur filteren en opnieuw gebruiken, na ongeveer 3 weken dat het is verdubbeld in aantal.
Zelf gebruik ik het al jaren en is ideaal om je darmflora op peil te houden. Ook aangewezen na een anti-bioticakuur.

Mag alleen niet in aanraking komen met metaal.
Wordt ook regelmatig aangeboden op 2de hands sites.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Karnemelk is niet van een plantje, het is gekarnde melk, het is een bijproduct in het proces van boter maken.

Misschien bedoel je dus (zoals bovenstaande antwoorden al zeggen) kefir. Dit is heel leuk om te maken, en je kan er heel lang mee doorgaan door elke keer weer een schep ervan te nemen en verder te 'kweken' in de volgende pot/fles.
Je kan het zelfs met sojamelk doen! (of met rijst melk, havermelk enz.)

Kefir schijnt heel gezond te zijn en je kan het er ook heerlijke smoothies en drinkyoghurts van maken door er in de blender wat verse vruchten aan toe te voegen, of een schep jam, of wat limonadesiroop.