In hoeverre voldoet in het buitenland geslacht vlees aan onze eisen voor diervriendelijkheid?

Heel veel Nederlanders zijn voor een verbod op de import van ritueel geslacht vlees uit het buitenland. Nu vraag ik me af of er in het buitenland uberhaupt dezelfde strenge eisen gelden voor het 'humaan' slachten van dieren als in Nederland.

Zouden we niet beter alle import van vlees verbieden, omdat we niet zeker weten dat het aan onze eisen voldoet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Niet. En ja, je hebt gelijk. We zouden ook de import moeten verbieden, zoals we dat doen met alle producten die niet aan onze eisen voldoen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja. Ik erger me vooral aan de xenofobie in de discussie zoals hij nu gevoerd wordt: halal zou niet mogen, maar ondertussen wel biefstukjes uit Latijns Amerika importeren... Ik hoop eigenlijk een paar mensen tot gebruik van hun eigen hersenen aan te zetten met deze vraag ;-)
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Ja, ik ook. Kinderarbeid is hier verboden. Producten die met kinderarbeid zijn verkregen eveneens, ook al vindt de kinderarbeid in het buitenland plaats. Ik zie hier een duidelijke paralel met onverdoofd slachten.

Andere antwoorden (1)

Over het algemeen helemaal niet... Er zijn filmpjes van Britse slachterijen bijv. waar dieren gewoon extreem slecht worden behandeld. Ik kon het filmpje niet helemaal afkijken, zo erg was dat! En Engeland is toch een van de meest ontwikkelde landen in de wereld. Stel je dan voor hoe dat in een derde wereld land te werk gaat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Er zijn ook misselijkmakende filmpjes van Nederlandse slachthuizen. Mensen zijn soms ziek in hun kop als het om de omgang met dieren gaat, maar wel thuis de hond aaien omdat het zo'n lieve schat is.