Kan het kwaad om een rauw ei inclusief schil op te eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K
capthavoc
12 jaar geleden
gatver zeg
Als je nog een blindedarm hebt lijkt me dat geen goed idee
Frimu2
12 jaar geleden
Aan de houding van deze ogenschijnlijk volwassen man heeft het in ieder geval zijn hersens aangetast.

Het beste antwoord

Ja, dat kan zeker kwaad. Als je een ei te pakken hebt, dat besmet is met salmonella, dan kan je er goed ziek van worden. Als je weerstand laag is, kan je er zelfs door komen te overlijden.

Tevens kunnen de scherpe delen van de eierslaan schade aan je ingewanden veroorzaken. Denk bijv aan een maag of darmperforatie.

Kortom, het is niet verstandig, om een rauw ei met schaal en al op te eten.
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
+ van mij....
Hier hoef je geen arts voor te wezen om dit te bedenken.
walter
12 jaar geleden
Je maag is gevuld met maagzuur (zoutzuur). Dit lost de eierschaal wel op (denk maar aan kalk in azijn), dus darmperforatie zal wel meevallen.
Ik zou eerder denken aan een beschadigde slokdarm. Maar het lijkt me niet slim om te doen.
En niet fris. Lekker zo'n eierschaal met kippenpoep eraan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, een eierschaal komt nooit heel door je maag. Bovendien worden scherpe delen omkapseld door slijm om beschadiging in de darm te voorkomen. Daarom wordt vaak een scherp voorwerp dat is doorgeslikt toch gewoon zonder probemen weer uitgepoept.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat deze reactie een beetje overdreven is. Naar mijn mening kun je heel goed een ei compleet opeten. Er zal niet heel snel iets gebeuren. Het ergste wat er kan gebeuren is beschadiging van de slokdarm door de eischaalstukjes, maar een perforatie zal niet gebeuren.
En sorry... Salmonella.... Als je daar bang voor moet zijn kun je beter niks meer eten. Ga maar eens na in hoeveel gerechten met rauwe eieren word gewerkt.
Dus zoals gezegd een erg overdreven reactie. Dus van mij een min.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
@ Haelenaar, bedabkt voor je min. Beetje naief om te stellen dat salmonella geen gevaar vormt. Zoek maar eens op internet over salmonella doden in ons land. Je hoort nog te vaak, dat bijv in een bejaarden-/ verzorgingshuis, tegen de afspraken in, in een gerecht rauwe eieren zijn verwerkt, waar sommige mensen dodelijk ziek van zijn geworden.

Andere antwoorden (1)

Je zal er niet dood aan gaan, maar lekker is anders.