Welke ingredienten zitten er in speculaas kruiden?

ik hoor vaak het woord speculaas kruiden maar wat zit er nu werkelijk in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Ik heb een milde, scherpe, en gewone variant voor je in de aanbieding. ;-) Goeie vraag trouwens; ik heb ook nooit geweten dat het zo simpel is. Voor een paar cent heb je speculaaskruiden.

30 g kaneel
10 g kruidnagelenpoeder
10 g nootmuskaat
5 g witte peper
5 g anijszaad
5 g korianderzaad

Bereiding:

Doe alle kruiden is een bak en schud ze door elkaar. Bewaar ze in een potje dat u goed kunt afsluiten. U kunt de kruiden gebruiken voor bijvoorbeeld kruidnootjes of ander Sinterklaas snoepgoed.

Varianten:

Mild

20 gram kaneel
5 gram gemalen kruidnagel
5 gram gemalen foelie
2 gram gemberpoeder
1 gram kardemom

Scherp

15 gram kaneel
2 gram gemalen kruidnagelen
2 gram gemalen nootmuskaat
1 gram witte peper
1 gram gemberpoeder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Over het algemeen zijn kaneelkruiden, gember,kruidnagel, anijs en nootmuskaat, toevoegingen kunnen spijs of honing zijn..eetse!!