Wat voor soort metaal is geschikt voor een bbq rooster ?

kan ik elke soort rooster gebruiken om zelf een bbq te maken of moet ik een speciaal soort metaal hebben ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Rvs is de slechste warmte geleider qua staal dat er is, kijk maar naar rvs pannen die hebben om goed te geleiden altijd een aluminiumbodem onder de pan zitten.
Het beste is gietijzer! Kost wel wat maar dan heb je ook wat, zelf heb ik nog rvs als rooster, maar binnenkort ga ik deze upgraden in gietijzer.
Succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

RVS is het beste. Wel duur. Mijn vader heeft zelf ook onze BBQ gebouwd, compleet van RVS. Werkt super en gaat al minstens 15 jaar mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan geen betere BBQ maken dan van een winkelwagentje. serieus, ik heb dit al meerdere keren gedaan. het rooster is groot genoeg voor een flinke BBQ en ze kosten maar 50 cent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha lolzzz ga ik ook doen +1