is er een kwalitietsverschil tussen bijvoorbeeld casselerrib met AH op de verpakking en die met Euroshopper?

de prijs van de Euroshopper is een stuk lager. Gaat dat ten koste van de kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben er ook wel benieuwd naar. Weet wel dat veel producten uit hetzelfde fabriek komen, maar verschillende verpakkingen krijgen. Zag ooit ergens op de televisie dat de dievriesspinazie van de AH en een C-merk uit een andere winkel gewoon hetzelfde waren. Maar of dat ook voor de Euroshopper geldt ???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elektra88: mensen willen gewoon bedrogen worden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu is mijn lokale AH dicht, dus kan ik dat niet zelf checken, maar kijk maar even het ovaaltje op de verpakking.
Dat is het unieke nummer van de fabriek met het erkenningsnummer, in de vorm van:
(Landcode - nummer - EG) Als op beide producten hetzelfde staat, dan heb je het antwoord al...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoor ik het dan morgen van je? Dat van dat ovaaltje en fabrieksnummer zegt me niet zoveel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gabi71, is de erkenningscode voor het product?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het "EG-erkenningsnummer" wordt aan elke fabriek van levensmiddelen van dierlijke oorsprong toegekend, en is uniek. Zie deze link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/EG-erkenningsnummer
Het nummer, in een ovaaltje, dient op elk product uit de fabriek, op de verpakking te worden gedrukt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien dat het ene product meer bewerkt is dan de andere? Dat in de euroshopper meer conserveringsmiddelen zijn toegevoegd? Of dat er toch kiloknallers gebruikt worden?
Leuk zaakje voor de keuringsdienst van waarde!

Het beste antwoord

Als je bijvoorbeeld naar Euroshopper bacon kijkt en AH bacon, zie je dat de Euroshopper versie meer vet en dus minder vlees bevat. De kwaliteit is dan dus minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het ligt er denk ik een beetje aan om welk product het gaat. Bij bijvoorbeeld toiletpapier merk je zeker wel verschil tussen page en de goedkoopste merken. Bij beleg en dergelijke zal het waarschijnlijk niet zo heel veel uitmaken. Wel is het zo dat hoe goedkoper het vlees is, hoe slechter de dieren het hebben gehad. Want dieren die het wel goed hebben en buiten lopen en verzorgd worden en zo tot ze geslacht worden, is veel duurder dan alle dieren op elkaar in een hokje gepropt met vetmestende voeding waardoor ze sneller het streefgewicht bereiken. Persoonlijk vind ik biologisch vlees beter smaken dan goedkoop vlees.

Maar de kwaliteit van producten van euroshopper zal wellicht iets minder zijn, maar het is heus niet altijd troep. Al zou ik niet van alles het euroshop merk kiezen, maar dat ligt ook aan je persoonlijke voorkeur en waar je genoegen mee neemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je. Waarbij ik mij altijd afvraag wie controleert welk product (wel of niet biologisch) in welke verpakking gaat). Zeker bij eieren ....!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij eieren is het zeker drama. Eieren worden al scharreleieren genoemd zodra de kippen een kwartiertje per dag buiten komen. wie het controleert weet ik niet, maar je hebt wel merken zoals het bio merk, kakelgoud en campina, die gegarandeerd voor hun dieren zorgen. je kan het ook aan het vlees zien. spekjes zijn een goed voorbeeld. Neem maar eens een pak spekjes van het euromerk en van het biomerk. Je ziet echt verschil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op eieren wordt een code gedrukt, startend met 0 voor het meest dierviendelijke ei en een 3 voor het minste. De cijfers erna verwijzen naar de boerderij/legbatterij en het kipnummer of hok.
Het ligt eraan om welk product het gaat. Bij bijvoorbeeld euroshopper coladrink zit gewoon Coca Cola met meer water. Waarom meer water? Zodat het goedkoper word.
Ja, je proeft wel kwaliteitsverschil maar het kan geen kwaad zodra je eraan gewend bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil merk je vooral als je bijv kipfilet koopt met AH of jumbo op de verpakking en euroshopper.
Je denkt zo wat geld uit te sparen, maar als je het gebraden hebt verdampt bij het euroshopper merk veel meer water en houd je daardoor veel minder vlees over.
Hoe controleer je dit: neem van beide precies een kg en weeg het na afloop maar eens, van de AH waar je meer voor betaald hou je ook meer vlees aan over gewoon omdat er minder vocht/water in zit.
Je betaalt voor het goedkopere merk minder, maar betaalt eigenlijk meer omdat er meer water in het vlees zit.

Heb dit zelf uitgetest omdat ik laatst vond erg weinig vlees over te houden, heb toen van beide eenzelfde hoeveelheid genomen en beide gebraden totdat al het vocht verdampt was.

Toegevoegd na 1 minuut:
heb het na het gebraden te hebben weer gewogen, meten is weten zegt men altijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen wordt beweerd; 'alle waar naar zijn geld' of wel; ' goede producten kosten meer'.
Dit gaat niet altijd op. Veel Euroshopper producten komen uit dezelfde fabriek en worden daar gesorteerd om in verschillende verpakkingen te komen. De producten die er het mooist uitzien komen in de mooiste (lees;duurste) verpakkingen om straks als huismerk in de schappen te liggen. De zg. A merken worden in de fabriek van het A merk gemaakt en zijn het duurst.
Neem bijv. de kleine blikjes tomatenpuree. Van het A merk
Delmonte kost dit 30 ct, van het huismerk 19 ct en die van Euroshopper 7 ct. Smaakverschil proef je echt niet omdat je het toch meebakt of roert als smaakgever. Hetzelfde geldt voor tomaten in blik. Heinz 61 ct, huismerk 52 ct, Euroshopper 26 ct en echt geen smaakverschil hoor.
De bacon van Euroshopper zal kwalitatief iets minder zijn omdat hij niet de mooiste stukjes bevat. Die zijn immers uitgesorteerd voor in de duurdere verpakkingen en zal dan ook iets meer vet bevatten, ze zijn echter kwalitatief ook goed en uitgebakken smaken ze hetzelfde.
Het resultaat zal alleen iets kleiner zijn uitgevallen, omdat vet nu eenmaal wegsmelt. In je pan zal dan ook meer spekvet zijn achtergebleven. Dit geldt ook voor de casselerrib. Hierin zal ook meer vet zitten dan in de duurdere verpakking. Qua smaak zal het ook verschillen met de keurslager,omdat hij meer aandacht aan de kruiderij besteedt en hem meer op smaak wil brengen. Daar betaal je immers juist meer voor. De kwaliteit van Euroshopper daar is niets mis mee. Het verschil zit het meest in smaak bij die producten waarbij smaak bepalend is zoals chocolademelkpoeder, erwtensoep,brie/camembert
en bijv. zalm.Volgens de AH klant zijn dit de slechtste producten van Euroshopper. De top5 van Euroshopper is volgens hen; volkorenkoekjes,appelstroop,afbak broodjes,
gem. hagelslag en Engelse drop.
amc