Welke kleur heeft appelmoes?

Ik en mijn broer hebben een discussie: Welke kleur is appelmoes?

De een zegt geel, de ander zegt groen. Welke kleur is het nou? Of is het geen van beide?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Discussies over kleuren zijn vaak niet tot een duidelijk eind te brengen is mijn ervaring. Hier komt het doordat alle drie mijn zoons kleurenblind zijn, in verschillende mate, wij komen dan ook zelden op een eenduidig antwoord uit.
De tijd dat ze van mij aannamen dat ik , omdat ik niet kleurenblind ben, wel gelijk zou hebben is voorbij. Als ze de puberteit gehad hebben, verwacht ik wel dat dit weer terug komt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken dat, allebei mijn man en ex man zijn kleurenblind. Zij zien elk de kleuren op hun eigen manier. Als het over kleuren gaat moet je dus steeds rekening houden met mekaar. Een mooie kleur voor ons is voor hen soms niet te doen. :-)
Maar deze discussie over de kleur van appelmoes is te bewijzen. Zie mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is bij meer dat ik bij appelmoes moet denken aan de kleur groen. Dus wanneer ik naar appelmoes kijk zie ik een soort van groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de normale kleur van appelmoes is volgens mij geel maar ik weet niet hoe jou
appelmoes eruit ziet mischien ziet jou appelmoes er groen uit?
flyingcrow
13 jaar geleden
Wat een goede vraag en een leuke discussie,dat er zoveel verschillende manieren zijn van kleuren zien.
Ik zie appelmoes als honingkleurig

Antwoorden (23)

Normaal is het geel maar als je het te lang laat staan wordt het groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ : zeer juist! En grappig :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst wordt het dan bruin, althans als het verse zelfgemaakte appelmoes is, niet uit een pot of blik ;-)
flyingcrow
13 jaar geleden
En als ie groen wordt komen er ook nog haren op;-)
Bruinig geel is de kleur.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja idd
Ligt er maar net aan wat voor soort appels erin gaan, de kleur is namelijk bij elke soort appel wel verschillend. Granny Smith bijvoorbeeld is ontzettend wit (niet dat ze daar volgens mij appelmoes van maken).

Normaal is het donkergeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf appelmoes maakt (dat is toch wel het lekkerste) dan kun je daar elk soort appel voor gebruiken. De kleur kan dan idd verschillen per appelsoort.
ik zie het altijd als geel. maar als je kleurenblind bent kan het natuurlijk ook een andere kleur hebben:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+van mij omdat je me liet lachen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kleur is het zelfde ja maar omdat je het niet kan paatsen zie je het wel anders.
Appel bruingeelgroen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ als tegengas voor de ongemotiveerde minnen!
Groen. Maar bij appie hebben ze nu ook 'oma's apoelmoes en die is....
Rose!!!! Seriously!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rose? Gatver!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt niet echt lekker ofzo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja die is toch met stoofpeertjes?? Ik vond hem best lekker hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha gezellig kleurtje ! HEBBEN HEBBEN HEBBEN
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja idd, dat is met stoofpeertjes en is dus geen appelmoes -.-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hebbennnnnn xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is rode suiker in de handel en wanneer je die bij het inmaken van appelmoes gebruikt wordt hij echt roze van kleur, deze rode suiker wordt meestal gebruikt om peren in te maken.
Zooo heej, vette discussie ;-0)
Kennelijk is het doel van deze discussie, dat 1 van 2 gelijk krijgt???
Nou, jullie hebben gewoon allebei gelijk, want de kleur is geel-groen.... mag wat mij betreft ook groen-geel zijn.

Toegevoegd na 16 uur:
Dank plussers!
En jammer, dat niet 1 van de MINnaars hun min durven te motiveren!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de niet gemotiveerde afbrandminnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-) Dankje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het ook geelgroen of groengeel, dus +.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar kan ik je plussen????
Kristal
13 jaar geleden
Alsdat je de appelmoes naast een kanariegeel autootje leg, is die groen...
Maar... alsdat je de appelmoes naast een groen grasveldje leg, is die geel
Dus alles hankt gewoon van de kleur af die je dr naast leg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessante theorie..... en wat nou as en of tot je um leg naas een rooie koowl???? ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))
Kristal
13 jaar geleden
ja jee, een rooie koowl... alsdan weet die appelmoes hut ouk nie meer he, hebbi mooi een appelmoes met identidinguskrisis dus.
Dan hebbie een duzzun appellemoes metun burnon,
lekkuh dan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En tóg hè, en tóg kennik ju follege ;-)))))))))))))))))))))))
Kristal
13 jaar geleden
Da komp door me aanleg áles so duideluk te kenne ferwoorde snappie?
LOL Wendy, we lijken wel gek....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LIJKEN??? hahahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja h .. er zit wel wat in idd. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank jullie Marijke en Honda.
Moest erg lachen op je reactie Honda ;-)))))
Donkergeel/bruinig.
Het ligt wel aan de appels die gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groene appelmoes bestaat niet. Ook heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat appelmoes groen zou zijn. De kleur van appelmoes zit ergens tussen kaneel, oker, honing en ecru.

Toegevoegd na 5 uur:
Voor de min-uitdelers die blijkbaar nog nooit een pot appelmoes hebben gezien hierbij twee afbeeldingen:
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je, Ik durfde het er in mijn antwoord niet bij te zetten, ik was al bang dat ik iets gemist had wat betreft groene appelmoes;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt nog "maar" 2 minnaars, ikke lekker al 5 hahahaha.
Plus als tegengas van mij ;-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps....3 heb je er al....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik mooi. De kleur van appelmoes is écru.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal gelijk ook een plusje van mij :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je! Goed antwoord, en dat groene... Hm, geen idee hoe je dat wilt zien!
Als ik zo op internet kijk en in mijn eigen appelmoespot dan ziet het er voor mijn gevoel echt wel geelachtig uit. Ik denk als je het wat langer laat staan dat het dan wel groenig wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beigekleur vind ik het, tenminste, de appelmoes die ik altijd maak. Gelig en dan wat kaneel erbij maakt beige. En lèkker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mat-Amber is de kleur van appelmoes. Geen geel, geen groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het meer een goud kleur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan appelmoes in bokalen wordt de eis gesteld dat hij licht, goudgelig van kleur moet zijn.
Daar zorgt de toevoeging van de appelsoort Golden Delicious voor.

Dus zeker niet groen, maar LICHT GOUDGELIG ;-)

Zie hieronder:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hooikleurig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bruingeelachtig:)
Wat dacht jij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appelmoes is geel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geel-oranje ongeveer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goud =D zonder glitters. Een soort vermenging van goud met bruin. Of een iets gelere versie van de kleur huidskleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xD
beige gelig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appelmoes wordt gemaakt van het vruchtvlees dat eerder wit van kleur is. Door het oxidatieproces dat zich voltrekt als het vruchtvlees wordt blootgesteld aan de zuurstof in de lucht, krijgt de moes een roestbruine (rossig tot okergele) bijkleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk geel maar sommige appelmoes is ook wat donkerder geel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de kleur zou ik me niet zo heel veel zorgen maken. Groen en geel liggen bij elkaar in de buurt, dus laten we maar zeggen: er tussenin.

Ik zou pas bang worden als de appelmoes niet naar appelmoes smaakt.

Eet smakelijk!