Welke kleur heeft appelmoes?

Ik en mijn broer hebben een discussie: Welke kleur is appelmoes?

De een zegt geel, de ander zegt groen. Welke kleur is het nou? Of is het geen van beide?

Weet jij het antwoord?

/2500

Normaal is het geel maar als je het te lang laat staan wordt het groen.

Bruinig geel is de kleur.

Ligt er maar net aan wat voor soort appels erin gaan, de kleur is namelijk bij elke soort appel wel verschillend. Granny Smith bijvoorbeeld is ontzettend wit (niet dat ze daar volgens mij appelmoes van maken). Normaal is het donkergeel.

ik zie het altijd als geel. maar als je kleurenblind bent kan het natuurlijk ook een andere kleur hebben:)

Appel bruingeelgroen

Groen. Maar bij appie hebben ze nu ook 'oma's apoelmoes en die is.... Rose!!!! Seriously!!!

Zooo heej, vette discussie ;-0) Kennelijk is het doel van deze discussie, dat 1 van 2 gelijk krijgt??? Nou, jullie hebben gewoon allebei gelijk, want de kleur is geel-groen.... mag wat mij betreft ook groen-geel zijn. Toegevoegd na 16 uur: Dank plussers! En jammer, dat niet 1 van de MINnaars hun min durven te motiveren!!!

Donkergeel/bruinig. Het ligt wel aan de appels die gebruikt worden.

Groene appelmoes bestaat niet. Ook heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat appelmoes groen zou zijn. De kleur van appelmoes zit ergens tussen kaneel, oker, honing en ecru. Toegevoegd na 5 uur: Voor de min-uitdelers die blijkbaar nog nooit een pot appelmoes hebben gezien hierbij twee afbeeldingen:

geel vind ik

Als ik zo op internet kijk en in mijn eigen appelmoespot dan ziet het er voor mijn gevoel echt wel geelachtig uit. Ik denk als je het wat langer laat staan dat het dan wel groenig wordt.

Beigekleur vind ik het, tenminste, de appelmoes die ik altijd maak. Gelig en dan wat kaneel erbij maakt beige. En lèkker!

Mat-Amber is de kleur van appelmoes. Geen geel, geen groen.

ik vind het meer een goud kleur!

als er niets toegevoegd wordt aan de appelmoes is deze gewoon een soort van geel.

Aan appelmoes in bokalen wordt de eis gesteld dat hij licht, goudgelig van kleur moet zijn. Daar zorgt de toevoeging van de appelsoort Golden Delicious voor. Dus zeker niet groen, maar LICHT GOUDGELIG ;-) Zie hieronder:

Bronnen:
http://www.hyfoma.com/nl/content/voedingsm...

Het is een soort geel/goud. En zelfgemaakt vaak bruin.. Mijn moeder z'n appelmoes dan :P

Het verschilt heel erg of je appelmoes koopt of zelf maakt. Als je hem koopt is hij bruin-geel-kaneel kleurig. Als je hem zelf maakt kan hij heel licht of juist heel donkerbruin zijn door veel kaneel of rozer, maar dan doe je er rabarber door. En dat doen ze in die van de winkel volgens mij ook.

het is naar mij idee geel en als je het te lang laat staan krijg het bruine stipjes en die worden groen en donzig maar dan ben je redelijk laat met het opruimen er van dus dan is het echt de hoogste tijd om het weg te gooien

De appelmoes van de Albert Heijn is bij mij altijd geel. Als je op google afbeeldingen zoekt vind je ook alleen maar gele appelmoes. Groene appelmoes kent de zoekmachine niet. Maar, als je lang naar de moes kijkt lijkt het wel groen. Misschien is dit net zo'n vraag als: Is cola bruin of zwart!?

Hooikleurig

Bruingeelachtig:) Wat dacht jij?

Appelmoes is geel

Appelmoeskleur

geel-oranje ongeveer

Goud =D zonder glitters. Een soort vermenging van goud met bruin. Of een iets gelere versie van de kleur huidskleur.

beige gelig

Appelmoes wordt gemaakt van het vruchtvlees dat eerder wit van kleur is. Door het oxidatieproces dat zich voltrekt als het vruchtvlees wordt blootgesteld aan de zuurstof in de lucht, krijgt de moes een roestbruine (rossig tot okergele) bijkleur.

ik denk geel maar sommige appelmoes is ook wat donkerder geel

Om de kleur zou ik me niet zo heel veel zorgen maken. Groen en geel liggen bij elkaar in de buurt, dus laten we maar zeggen: er tussenin. Ik zou pas bang worden als de appelmoes niet naar appelmoes smaakt. Eet smakelijk!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100