Nee, ei is geen vlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlees is het dier zelf, ei is het product van een dier.
13 jaar geleden
Nee, want ei bevat geen spierweefsel en is ook geen orgaan. Bloed ontbreekt ook, dus het is geen vlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vandale zegt;

vlees ~ het; o vlezen 1 spiermassa van mensen en dieren: ~ noch vis zijn het een noch het ander; weten wat voor ~ men in de kuip heeft weten met welk soort mens men te maken heeft 2 de mens: het ~ is zwak de slechte neigingen hebben de overhand

Gezien je kunt constateren dat ei niet aan bovenstaande voldoet, is het geen vlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het eitje bevrucht is, kan het uitgroeien tot vlees, maar een onbevrucht eitje is geen vlees. De eitjes in de super zijn nooit bevrucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een ei pas 'vlees' kunnen noemen als het door de haan bevrucht en daarna bebroed is, dus als de hen er dagenlang op heeft gezeten, en er een kuikentje in groeit.

Maar zelfs dan blijft het feit, dat een dier pas vlees is, als het geslacht wordt, dus eigenlijk zou het pas vlees zijn, als het kuikentje uit het ei gekropen is, en dan geslacht zou worden.
Maar een ééndagskuiken is nou niet direct een waardevolle aanvulling voor je maaltijd : ik denk, dat het vlees een half theelepeltje zou vullen, hooguit.

Conclusie : een ei is géén vlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, net zoals melk geen koe is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha idd
of net als pit geen vruchten zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee m,aar de verwarring komt waarschijnlijk door het feit dat beide eiwit bronnen zijn dus wat dat betreft zijn ze enigzins te vergelijken
amigo
13 jaar geleden
als een ei vlees is zouden zaadcelletjes ook vlees zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een veganist eet noch vlees noch iets anders van dierlijke oorsprong. in wezen beschouwt hij alles van dierlijke oorsprong als "'vlees" ...
maar in wezen in een ei natuurlijk gewoon een diertje in wording. eenmaal het diertje in het ei groot genoeg is, bevat het ei vlees (van het diertje). op dat moment zou je kunnen stellen dat een ei "vlees" is, al lijkt met dat wel een heel originele manier om de dingen te benaderen.

Toegevoegd na 3 minuten:
... het zijn niet alleen kippen die eitjes leggen, maar ook krokodillen e.d. Aan een klein krokodilletje is best wat vlees aan natuurlijk :-)))