Mogen verpakkingen van vruchtensap in de papierbak gegooid worden?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik bedoel dus of je Tetraverpakkingen in de papiercontainer mag gooien. Het is tenslotte karton.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee!
Drankenkartons en zuivelverpakkingen hebben een dun laagje kunststof aan de binnen- en buitenzijde, dat het recyclingproces van papier verstoort. In circa 40 gemeenten kunnen drankenkartons en zuivelverpakkingen bij Retourettes ingeleverd worden. Het papier wordt dan gerecycled, de rest verbrand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee, want papier hoort bij gescheiden afval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zei mijn vader tenminste :p. Sorry xd
In Vlaanderen moet dit in de blauwe PDM zakken voor verdere recyclage.
fremar