Stel je eet een kilo pure dikmakende vetten. In theorie zou je dan niet meer dan 1 kilo zwaarder kunnen worden. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote kans dat je aan de dunne gaat, er misschien zelfs ziek van wordt en er zelfs van afvalt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jackd: heel gek, dat was ook mijn eerste gedachte ;-)

Antwoorden (5)

Nee, je moet natuurlijk ook rekening houden met je lichaamsbeweging, en eventueel houd je lichaam wat voedingsstoffen eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die YorickM;

In theorie misschien, in de praktijk misschien nog wel meer dan 1kg. Als je lichaam het vet bindt met allerlei andere stoffen zou het zomaar kunnen zijn dat je dus per saldo nog iets zwaarder wordt. Maar zoals gezegd, het hangt allemaal sterk af van je verbranding en je bewegingspatroon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat klopt: een kilo vet kan niet opeens meer dan een kilo vet worden. Sterker nog: die kilo haal je gegarandeerd al niet omdat het verwerken van die kilo vet ook energie kost die je dan alweer verbrandt... Weliswaar heel weinig misschien, dus desnoods blijft er netto 980 gram over aangenomen dat je die hele kilo vet in je vetlaag zou opslaan (wat natuurlijk ook niet zo is), maar sowieso nooit die hele kilo, laat staan meer dan die kilo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
als dat t enige is wat je binnenkrijgt... alleen zorgt vet niet ervoor dat je (lichaams)vet aanmaakt. dat is n combinatie van factoren. je kunt iig niet meer opslaan dan je binnenkrijgt. overigens is het in principe wel zo dat indien je veel aankomt je te veel binnenkrijgt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
miss niet dat je veel zwaarder wordt maar ik denk wel dat je er veel dikker van word.