Kun je bier en wijn, als het eenmaal in de koelkast heeft gestaan, daarna nog op kamertemperatuur bewaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
44.5K

Het beste antwoord

Ja bij wijn kan dat wel, b ier wordt schraal. Doe de wijn dan we in een kleinere fles zodat deze niet met teveel zuurstof in aanraking komt want dat versnel het veroudeingsproces. Bewaar de wijn in geopende flessen niet t elang. Maak een mooie saus voor bij het vlees of vis en geniet zo op verschillende maniern van de wijn.
Rode wijn ongeopend kun je vaak lang bewaren maar vraag deskundig advies van een vinoloog.
Ooit eens op een wrakje gezeten van de VOC waar wijn in lag uit die tijd. Sommie waren best aardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, geen enkel probleem.

PS: iets invriezen, ontdooien en weer invriezen mag niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Bier en wijn invriezen? Overbodige PS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bier bederft als je het eerst koud en daarna op kamertemp. bewaart.
Volgens mij moet het kunnen. Ik heb er nog nooit problemen mee ondervonden. Drink alleen met mate(n) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks mis mee.
Wijn maak niet zo veel uit met kamertemperatuur. Maar bier moet je wel ijskoud drinken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor wijn kan het geen kwaad, voor bier geldt dat het kan gaan bederven als je het eerst gekoeld en daarna weer op kamertemperatuur bewaart.

(Als je bier bij een redelijk constante temperatuur bewaart, is het bijna onbeperkt houdbaar, ondanks dat er een datum op de flesjes staat).
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen enkel probleem. In de winter is het in de loodsen bij brouwerijen waarschijnlijk net zo koud als in een koelkast, maar daarna kun je het thuis ook nog steeds probleemloos bij kamertemperatuur bewaren. Witte wijn idem dito.