Kan ik een vacuum verpakte rookworst uit de supermarkt van 21 maart bewaard op kamertemperatuur nog eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
34K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat er geen houdbaarheidsdatum op??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21 maart dus, maar houdbaarheidsdata dlaan nergens op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het risico niet nemen hoor!
Dat is 7 maanden over de datum.
Met vleesproducten moet je geen risico nemen,nooit.
Ik heb zelf 1 keer voedselvergiftiging gehad,geloof me:dat wil je niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze nergens op slaan zou ik hem opwarmen dan. :)
Datums staan er niet voor niets op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom vraag je of je hem nog op kunt eten terwijl je vindt dat houdbaarheiddata's nergens op slaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je dit om die paar euro te besparen? Ik zou het risico niet nemen.

Het beste antwoord

ja hoor, perfect zelfs. Zolang er geen bacterieën bij komen, is de aanbeveling ook om het in een voorraadkast te bewaren.

In de supermarkt liggen ze ook gewoon in het schap, niet in de koeling... daar liggen ze misschien ook soms weken... en vanuit de fabriek komt het ook niet gekoeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ah, 21 maart van dít jaar?

Hmmm dan zou ik erg goed op mijn ogen, neus en mond afgaan. Heb je een kat? geef een stukje aan je kat. Als hij/zij het niet moet, is het niet goed meer.

Mensen zijn véél te bang voor die heilige datum. zodra iets over de datum is, wordt het weg gegooid... terwijl dat vaak echt niet nodig is.

Tot de datum wordt de versheid gegarandeerd, daarna garanderen ze het niet meer, maar dat wil niet zeggen datje het direct weg moet gooien. Ziet het er normaal uit, ruikt en smaakt het normaal, eet of drink ik het gewoon...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

als er geen houdbaarheidsdatum op staat die aangeeft dat het nu nog kan zou ik geen risico nemen. vaak kun je redelijk goed inschatten of het nog goed is door te ruiken en proeven (en kijken natuurlijk), dus wat dat betreft zou je het wel kunnen proberen, maar je kunt daar niet 100% op vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja tuurlijk kan dat, of het gezond is kan ik niet met zekerheid zeggen.

Tot 21 maart garandeert de fabrikant kwaliteit en mocht er iets mis zijn krijg jij je geld terug. Na deze datum niet meer.

Ik denk nog wel dat de rookworst goed is, maar ik zou hem zelf na 5 maanden al hebben weggegooid.

Als je hem toch wilt opeten, kook hem dan door en door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben eergisteren een rookworst met als tht datum 11 maart 2011 opgegeten en er niks slechts van gekregen. Maar hij lag wel al die tijd in de koelkast. In de winkel liggen ze niet in de koeling. Alhoewel de omgevingstemperatuur daar lager is dan in je huiskamer denk ik dat het nog wel kan omdat die worst vacuum verpakt is..
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie durven een behoorlijk risico te nemen, lijkt me niet omdat aan te bevelen bij andere mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem gewoon opgegeten. Smaakte prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 hele rookworst? WOW! vers of oud, ik zou er niet goed van worden ;\
Door de vacuümverpakking is de worst in beperkte mate beschermd tegen bederf, echter alles heeft een grens.

Indien de THT datum verstreken is zou ik hem niet meer opeten, in elke worst zit lucht en bacteriën, de maker garandeert tot een bepaalde datum dat de groei van de bacterie nihil is en de worst geschikt is voor consumptie, overschreiding van de datum kan betekenen dat de bacteriën al aan het vermeerderen zijn en jij bij het opeten een voedselvergiftiging oploopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft het niet altijd te proeven als iets bedorven is.

Een rookworst die eventjes over de datum is zou ik nog wel eten, maar deze ligt wel al heel erg lang.
Ik zou hem weggooien, misschien is ie nog wel goed maar het zou me niet lekker smaken, ik zou toch telkens denken: bah, misschien is ie wel bedorven en hang ik over een paar uurtjes over de pot.
Als je zo niet in elkaar zit, kun je de gok wagen :)