Met agar agar, een soort "gelatine" op basis van zeewier.
Verkrijgbaar bij de natuurwinkel of de toko.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door agar-agar te gebruiken, zie hier het recept.

De taart:
Neem 3 eetlepels agar-agar-vlokken (te koop bij natuurvoedings- of eko-winkel) en doe deze in 100 ml koud water. Doe hierbij ook enkele eetlepels (vruchten)yoghurt of (-)kwark en verwarm het in een steelpannetje, tot de agar-agar volledig is opgelost. (Net aan de kook dus)

Voeg dit mengsel toe aan zo'n 500 gram vruchtenkwark of vruchtenyoghurt en meng hier met een vork 1 pakje ongeklopte (soyatoo-)slagroom doorheen. Tot een gladde massa (niet opkloppen dus!). (voeg eventueel wat suiker, honing of vruchtensiroop toe voor de smaak…)

Stort deze massa op de bodem en laat in de koelkast enkele uren opstijven.

(Als de taart niet opstijft moet je volgende keer iets meer agar-agar gebruiken, maar dan is er nu helaas niets meer aan te doen.)

Mmmmm!

PS: Garneer de taart nog met stukjes fruit.

Toegevoegd na 2 minuten:
www.sign2god.com/gezond/.../Kwarktaart.html

Toegevoegd na 27 minuten:
dat mmmmm heb ik niet toegevoegd hoor......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Agar Agar is een goede vervanging, maar vergeet niet dat in de meeste kwark (en yoghurt) al gelatine zit! Lees de ingredienten maar eens van een bak kwark. Het beste kun je de kwark ook vervangen, door soyayoghurt. Vb met vanillesmaak die is echt goddelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met pectine kan het ook , het is even experimenteren met de hoeveelheid. Pectine komt van nature voor in vruchten.