heeft iemand misschien een leuk idee om zelf ijsjes te maken? wij hebben al wel vormen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

voor 1/3 deel limonade siroop aarbei,
in laten vriezen.
dan als het bevroren is 1/3 limonade siroop reine claude (groene)
dan als die 2 bevroren zijn 1/3 limonade siroop sinaassappel.

niet allemaal tegelijk want dan mengen ze met elkaar.

het is wel veel werk maar met een leuk resultaat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kan ook, wat wij vroeger wel eens deden,
toetjes in die bakjes (zie afbeelding) en dan daar stokjes in en invriezen,
is ook lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

fruit pureren en invriezen
anneliez
13 jaar geleden
softijs of waterijs?

bij waterijs is het simpel, gewoon limonadesiroop pakken
ongeveer 1/5e siroop en 4/5e deel water.
dit giet je in de vormpjes met een stokje erin .
6 uur in de vriezer en klaar.

na 2 uur lijkt het klaar maar dan is alleen de rand bevroren, binnenin het ijsje is alles dan nog vloeibaar en als je dan het stokje pakt trek je het ijsje kapot.

voor softijs weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben vroeger wel eens cola-ijsjes gemaakt. Gewoon cola invriezen. Je krijgt het echter wel moeilijk uit de vormpjes, maar het is wel lekker. Maar zoals gezegd kun je ook siropen invriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij die gepureerde fruitijsjes ook stukjes fruit erdoor heen doen, zoals een stukje aardbei! Of een snoepje erin.. Leuk toch?