Zitten er nog vitaminen in een gerecht dat uren staat te sudderen,zoals pastasaus of rundvleesstoofpot ?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik vraag dit omdat je,groente bv, altijd zo kort mogelijk moet koken ivm vitamineverlies.Weet echt niemand dit?Ik heb veel gezocht maar kan hierover niets vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (1)

Een tomaat bevat lycopeen een helderrood carotoïde. Deze stof beschermt tegen kanker en hart- en vaatziekten, omdat het een sterke antioxidant is. Koken van tomaten vergroot de biologische beschikbaarheid waardoor deze stof veel beter door het lichaam opgenomen wordt. Lycopeen is vetoplosbaar en dus in combinatie met vet of olie beter opneembaar.Dus voor de pastasaus wel

Toegevoegd na 3 minuten:
ook in de stoofpot zitten nog voldoende vitaminen.