Ik heb heel veel stress. Al jaren. Ik dacht altijd dat het helemaal niet zo erg was tot mijn psychiater mij uit de droom hielp. Langdurige stress is verwoestend voor je organen. De schade die langdurige stress aanricht verkort dus op termijn je levensverwachting.

Ik ben in ieder geval er wakker van geschud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nou, volgens mij slaat dat helemaal nergens op. Als je erg vaak zenuwachtig bent kunt je daar wel allerlei lichamelijke klachten van krijgen. Maar af en toe een beetje zenuwachtig is normaal en hoort bij het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stress schijnt, volgens onderstaand onderzoek uit 2004, je leven inderdaad te verkorten, maar het is daarbij ook belangrijk, hoe je met die stress omgaat.

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/20107864/

Je weet natuurlijk tevoren niet hoe oud je gaat worden: men gaat uit van gemiddelden en statistieken.
In feite zegt het mij in ieder geval helemaal niks.