Hoe komt het dat zodra je iets uit je mond haalt, het vies is?

Stel je kauwt lekker op een chocolaatje.... Wanneer je dit gekauwde chocolaatje uit je mond zou halen, zou je het niet zo snel weer terug in je mond stoppen. Dit vinden veel mensen namelijk vies.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

MENSEN vinden dat vaak vies. Bij dieren is het HEEL gebruikelijk dat ouders het eten voorkauwen en daarna aan hun jongen geven (vogels bijv).

Ik kan me voorstellen dat mensen dit ook zouden doen als ze geen andere methoden hebben om het eten fijn te maken voor hun kinderen

Het is alleen maar een beeld dat mensen ervan hebben. Eerlijk is eerlijk, goed gekauwd eten ziet er een beetje uit als kots en dat is WEL echt vies omdat het heel zuur is. Ik denk dat het daar vandaan komt
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat het er dan nattig /geprakt uit ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Je Speeksel iets gedeeltelijk afbreekt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar het smaakt nog hetzelfde...
Het hangt er een beetje van af WIE er op heeft gekauwd natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel als je er zelf op gekauwd hebt en dan in je eigen mond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan is het toch niet vies?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dus precies de vraag. ik merk om me heen dat mensen dit wel vies vinden. Waarschijnlijk omdat het er gewoon vies uitziet. Als het in je mond zit zie je niet dat het er zo vies uitziet. De meeste mensen die ik ken (en ik ook) zouden niet zo snel een zelf gekauwd snoepje die ze even uit hun mond hebben gehaald weer terug stoppen in hun mond en ik vroeg me af waarom dat is.