In Holland, toch niet zo ver hier vandaan, laten ze zo een rauwe, nog levende haring in de keel glijden. In China staat kikker op de menukaart en elders apenhersentjes....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit geweten dat wij de haringen levend aten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die haring leeft echt niet meer hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"In Holland, toch niet zo ver hier vandaan..." Ver waar vandaan is dat dan wel niet? Moet toch verder weg zijn dan jij zelf denkt. Ik moest erg lachen dat je veronderstelt dat de haringen nog levend zijn als wij ze opeten. Je hebt kennelijk de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook in de rest van Nederland eet men graag haring. Die leeft natuurlijk niet meer maar is in feite zelfs half verrot, omdat bij het kaken de alvleesklier achterblijft, die vast met het verteringsproces begint. Dat geeft de typische, verfijnde smaak aan de Hollandse Nieuwe, die door liefhebbers (moi aussi) zo wordt gewaardeerd. Wel vers schoongemaakt eten, anders is ie pas echt verrot.
In Aziatische en Afrikaanse landen insecten. Verder ook nog koeieogen, testikels van stieren, en noem maar op. Maar dat hoort niet onder delicatessen, is vaak gewone kost. Net als hond in china.
Verder nog kikkerbilletjes en slakken in Frankrijk
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In West-Afrika verkopen ze grote gemarineerde slakken aan een stokje voor onderweg in de auto...
Ons eigen land, probeer maar eens uit te leggen wat er in ouderwetse balkenbrij zit. Mensen die niet zo gewend zijn aan alles van een dier gebruiken, zullen daar waarschijnlijk van walgen.
En zo heeft vermoedelijk elk land z'n eigen dingen die anderen eng, vies, raar vinden.
In Japan eten ze graag kogelvis - daar zijn speciale koks voor, want als je 'm verkeerd klaarmaakt, is ie dodelijk giftig.
Pekingeend (China) is eigenlijk ook merkwaardig. Daar eten ze ook eendenpootjes (de voetjes dus, met de zwemvliezen). Lekker met muizenwijn: een fles wijn gevuld met babymuizen.
In de Filipijnen eten ze graag Balut, dat is een bevrucht ei compleet met het kuiken erin.
In Korea eten ze baby-octopus: daar krijg je een schaaltje voor je neus met levende octopusjes, die prik je op, doop je in alcohol, en eten maar.
Indonesië: gefrituurde apenpootjes.
Texas: gefrituurde ratelslang.
In veel landen worden insecten, larven, wormen en dergelijke gegeten, vaak gebakken of gefrituurd.
In het zuiden van de VS schijnen ze eekhoornhersenen te eten.
En zo kunnen we nog heel lang doorgaan...

http://www.weird-food.com/index.html heeft hele lijsten waar je soms een beetje vreemd gevoel van in je maag krijgt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Zweden eten ze haring met slagroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U moet niet ver lopen
In sommige streken in Vlaanderen eet men muskusrat.
En in Brussel eet men de mosselen rauw.
De beste koffie komt uit uitwerpselen van een soort kat. : Echte Shit koffie....maar wel duur.
Ik zag onlangs een winkel in Groot Britanje waar men ijsjes verkocht van verse 'moedermelk
In Cambodja verkoopt men gefrituurde reuzenspinnen als delicatesse
In Guinee Bissau kan je Uw eten laten voorkauwen door gediplomeerde kauwsters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, kopi luwak, de koffiebes al deels verteerd door de civetkat.
Dat moedermelkijs is geloof ik verboden inmiddels.
En dat voorkauwen lijkt me niks, eigenlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die eerste drie heb ik zelf uitgeprobeerd
Ratjes eten is hier eigenlijk een feestmaal....maar er is tegenwoordig moeilijk aan waterkonijnen te raken.
In Duitsland kunnen ze er ook wat van, krokant gefrituurde varkenshoef is een Schweinehaxe, algemeen verkrijgbaar bij de frituur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
Is dat geen varkenshieltje?
En ja dat smaakt voortreffelijk
Liefhebbers van vlees en vis kunnen in Japan straks likkebaardend naar de ijssalon. Op een beurs in Tokio heeft de firma Akagi Nyugyo ijs gepresenteerd met smaken als ossentong, paling en kippenpoot. Dat meldt de Japanse krant Mainichi woensdag op zijn website.

De ijsfabriek heeft ook aan vegetariërs gedacht; voor hen zijn er onder meer de smaken cactus, mie en zoete aardappel. Als de hond meegaat naar de ijssalon, kan het baasje die trakteren op Wanko No Aisu, ijs voor honden. Dat smaakt naar yoghurt, maar om de maag van het dier te sparen, heeft de fabriek ervoor gezorgd dat er weinig lactose in zit.

Toegevoegd na 4 minuten:
En in China eten ze vogelnestjes .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Griekenland en Turkije smullen ze van een heerlijk gebak met als basis gesponnen tarwe en honing. Ze noemen die lekkernij: Kadaifi.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Casu Marzu op sardinie loopt zo van je bord af,die zit vol met maden van de kaasvlieg en dat eten ze daar smakelijk op. Gatverrrr..Hier is de verkoop ervan verboden.
Nou ja smaken verschillen
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verkoop is daar officieel ook verboden ;-)