wat is het nu.....toeval......geluk.....ongelukje ?

Toen ik enkele jaren geleden zelf nog Port wijn maakte door het toevoegen van alcohol aan enkele liters rode wijn gerijpt met en aantal okkernoten in hun schil, vergoot ik deze uit een glazen karaf van ongeveer 40 liter inhoud naar kleinere flessen van 3/4de liter. toeval, geluk of ongeluk? ik weet het niet, maar toen ik deze wou overgieten glipte deze "demi- jeanne" letterlijk uit mijn handen en had ik alles op mijn keukenvloer, wat bleek nu achteraf ? dat ik net deze glazen kruik met methanol had vermengd. had ik deze mogen kunnen vrijwaren hebben van het stuk gaan, dan was ofwel ik, ofwel iemand anders het slachtoffer geworden van mijn onoplettendheid.
is dit nu toevalligheid, geluk of voorbestemdheid dat net deze stuk ging ? of louter toevallig ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (4)

Geluk had je zeker. Immers de kans dat het gebeurt is klein en het gevolg is gunstig, voorwaarden voor de definitie van geluk. Toevallig was het ook, want het laten vallen gebeurt niet vaak. Als je gelooft dat iemand of. iets dit voor jou geregeld heeft is sprake van voorbestemming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit was louter toeval,waar je later kunt van zeggen dat je geluk hebt gehad.
Voorbestemming bestaat niet,is heel gemakkelijk te bewijzen door het feit wanneer veiligheidsmaatregels opgesteld en nageleefd worden ,er minder ongelukken gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is jou beschermengel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geluk bij een toevallig ongeluk.