Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het nu.....toeval......geluk.....ongelukje ?

Toen ik enkele jaren geleden zelf nog Port wijn maakte door het toevoegen van alcohol aan enkele liters rode wijn gerijpt met en aantal okkernoten in hun schil, vergoot ik deze uit een glazen karaf van ongeveer 40 liter inhoud naar kleinere flessen van 3/4de liter. toeval, geluk of ongeluk? ik weet het niet, maar toen ik deze wou overgieten glipte deze "demi- jeanne" letterlijk uit mijn handen en had ik alles op mijn keukenvloer, wat bleek nu achteraf ? dat ik net deze glazen kruik met methanol had vermengd. had ik deze mogen kunnen vrijwaren hebben van het stuk gaan, dan was ofwel ik, ofwel iemand anders het slachtoffer geworden van mijn onoplettendheid.
is dit nu toevalligheid, geluk of voorbestemdheid dat net deze stuk ging ? of louter toevallig ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
827

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Geluk had je zeker. Immers de kans dat het gebeurt is klein en het gevolg is gunstig, voorwaarden voor de definitie van geluk. Toevallig was het ook, want het laten vallen gebeurt niet vaak. Als je gelooft dat iemand of. iets dit voor jou geregeld heeft is sprake van voorbestemming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit was louter toeval,waar je later kunt van zeggen dat je geluk hebt gehad.
Voorbestemming bestaat niet,is heel gemakkelijk te bewijzen door het feit wanneer veiligheidsmaatregels opgesteld en nageleefd worden ,er minder ongelukken gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is jou beschermengel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geluk bij een toevallig ongeluk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding