Kun je ergens ter wereld nog cola met coca bladeren kopen?

Vroeger werden er coca bladeren gebruikt bij de bereiding van coca cola. Wordt er ergens ter wereld cola nog op deze manier bereid, of is iets bereiden met coca bladeren overal verboden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.8K

Het beste antwoord

Nee, maar in de Andes, daar hebben ze coca-thee, legaal... Een vriendin is vlak bij MacchuPichhu geboren en zij moesten toen ze klein waren de bergen in om hout te sprokkelen... En ze moest thee drinken, want anders kon je het niet uithouden op die hoogte en met die last... Coca-thee geven ze aan iedereen die hoog moet werken... Vandaar dat de heel veel hoogwaardigheidsbekleders, ja ook rechters, coke snuiven... Dan blijf je snel en wakker...
Maar THE ORIGINAL CocaCola, die is verboden en is er dus niet meer... Wel jammer is dat... Ik neem ook maar een lijntje, jammer dat dat zo duur is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nou als je gelukt hebt zou ik even naar duitsland gaan: (waarschijnlijk de aanleiding van deze vraag).
Daar hebben ze in de red-bull mix cola van echt caco bladen gebruikt. (maar die zijn nu uit de schappen).

Ik denk dat je in de westerse wereld geen cola meer zou vinden die met echte coca bladen wordt gemaakt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het volgende eens ergens gelezen?
De Coca bladeren in de vroegre Cola hadden toch geen effect omdat de werkzame stof eruit werdt gehaald?
Iemand hier nog meer ifnormatie over?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is Coca Cola in 1903 verboden om nog langer coca bladeren te gebruiken voor de bereiding van de Coca Cola...

Het alternatief was dat de fabriek definitief gesloten werd als zij geen andere oplossing voor de cocabladeren vonden...

Dus om antwoord te geven op je vraag: Je hebt al ruim een eeuw niet meer de mogelijkheid om cola te vinden dat van cocabladeren gemaakt is...

Bovendien zijn er in de wereld maar 2 mensen die het recept van Coca Cola kennen...