Wat betekent "1 kcal per 100 ml"?

Op een fles water-citroen van Albert Heijn staat "1 kcal per 100ml"
Ik wil vermageren. Is het dan goed dat ik dagelijks ongeveer de helft van die fles leegdrink? Het is water met citroen.

Hoeveel kcal zou er staan op een fles met enkel water in?

Is 1 kcal dus weinig of toch nog redelijk veel? Is gewoon water dan nog beter? Probleem is dat ik geen water lust, maar wel deze fles water-citroen. Dus daar is citroen bijgevoegd door de fabrikant.

Toegevoegd na 17 minuten:
Staat de "k" in kcal niet voor duizend? (kilo)
Dus is 1kcal gelijk aan 1000 calorieën?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

1 calorie is helemaal niet veel! Het is een perfecte oplossing om lekker te drinken en toch heel weinig calorien binnen te krijgen. Handig dus als je zoals jij geen water lust. Als het goed is staat er op een fles met alleen water, 0 calorien, maar echt die ene calorie maakt écht niet uit. Succes! Toegevoegd na 17 minuten: Antwoord op je uitbreiding: de k in kcal staat wel voor kilo, maar dit is omdat een calorie zooooo klein is dat het eigenlijk pas goed meetbaar wordt als je het x1000 doet. Dit houdt niet in dat 1 kcal eigenlijk 1000 is! Het is 1, heel erg weinig dus.

1 kcal per 100ml is niet veel. Maar het is minder gezond dan gewoon water. Er zullen, behalve citroen, ook zoetstof en andere stoffen aan toegevoegd zijn. Het is dus prima voor af en toe, maar niet om aan je dagelijkse hoeveelheid water te komen,

1 calorie (kcal) per 100ml is erg weinig en in een fles van een liter zitten dus 10 calorieën. Een vrouw mag gemiddeld 2000 calorieën per dag. Dus in principe mag je 200 literflessen van citroen-water drinken. In water zitten overigens geen calorieën.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100