Hoeveel geld besteed jij aan je wekelijkse boodschappen?(voor hoeveel personen)

Haal je dan wekelijks een vast bedrag op, of pin je in de winkel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In mijn eentje besteed ik ongeveer 30 Euro (inclusief alles: groente, fruit) (en drop uiteraard). Pinnen of geld meenemen... Kniepertje C4th is bezig met een experimentje, ik zorg dat ik genoeg geld in mijn portemonnee heb, maar wacht tot ik het bedrag hoor voordat ik besluit contant te betalen of te pinnen. Bedragen eindigend op x,02 betaal ik cash, die op x,98 met chip of pin. Ben eens aan het kijken hoeveel ik op die manier kan besparen ! (Tja, het is crisistijd he??).

Wij zijn met zn 2en, ik pin in de winkel en meestal zijn we (echt alles bijelkaar, ook als ik halverwege de week iets extra's moet halen enzo) zo rond de 90 euro per week kwijt.

Dertig euren per persoon, incl. groenten en fruit, en we eten elke dag lekker,en 1 keer in de week uit eten bij de "vreetchinees" onbeperkt buffet voor € 8,50. En dat pin ik allemaal...

Geen idee. Ik merk dat ik elke maand geld kan overmaken naar mijn spaarrekening. Dat betekent dat ik niet hoef te bezuinigen op mijn gewone inkopen. Dus let ik er niet op, en weet ik niet wat we uitgeven aan levensmiddelen en zo. Wij kopen het meeste op de zaterdag in, maar ook doordeweeks als dat zo uitkomt, of als iets bijna op is. We betalen meestal contant. Zo kunnen noch de winkelier, noch Big Brother zien waar we ons geld aan uitgeven. Geld pinnen doen we ook onregelmatig, als de portemonnee te leeg dreigt te raken. Dus niet altijd vlak voor of vlak na het winkelen.

Met zijn tweetjes een kleine honderd euro in de week..alles inbegrepen..bijna altijd pinnen want ik heb een hekel aan veel cash in mijn portemonnaie..ben een sloddervos dus zou hem eens verliezen!

Wij zijn met zijn vieren en ik pin altijd in de winkel. Per week geef ik aan alles bij elkaar (dus inclusief schoonmaakmiddelen, verzorgingsartikelen etcetera ongeveer 100-125 euro kwijt, soms iets meer omdat we steeds meer voor wat duurder vlees enzo kiezen. Dus als het economisch wat minder gaat kunnen we nog een flink stappie terug, maar tot op heden wil het nog. Het feit overigens dat we niet drinken dan water en koffie (en de kids ranja en soms sap) doet wel wonderen voor het volume EN de prijs van de boodschappen trouwens.

Als je deze vraag stelt om meer grip te krijgen op je eigen budget, kijk dan eens op de site van het NIBUD (nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting). Bij 'zoek' kun je bijvoorbeeld boodschappen invullen. Verder kun je bij hun ook informatie vinden over zakgeld (hoeveel geef ik), kleedgeld, geld en vakantie etc. Toegevoegd na 2 minuten: td

Bronnen:
http://www.nibud.nl/home.html

Ik ben 80 euro per week kwijt aan mijn dagelijkse boodschappen voor 2 personen. Inclusief het eten voor mijn 2 hondjes en 2 katten. Dit bedrag is elke week wel anders i.v.m. verjaardagen enzo. Ik pin meestal in de supermarkt.

Wij zijn met z'n vieren. Sinds een half jaar hebben we een aparte boodschappenrekening waar elke week 100 euro op gestort wordt. Bevalt heel goed, je hoeft minder na te denken over wat je uitgeeft. Als je te veel geld uitgeeft, merk je dat ik het weekend en doe je het volgende keer niet meer!

Het valt me op dat de reageerders zo zuinig de week doorkomen. Petje af daarvoor. Met zijn tweeën geven wij aan "de boodschappen" per week € 140 à 150 uit. Big spenders kennelijk.... Veel gaat aan goeie wijn op.

Wij pinnen in de supermarkt, alles bij elkaar per week zo'n 80 euro voor twee personen. Samen met de drogist e.d. zo'n 100 euro.

Gemiddeld zo rond de 140 euro per week voor 4 pers.incl. 2 kleine kinderen. En we kopen echt niet zo'n rare dingen. Ik zie dat we kunnen bezuinigen....

Indrukwekkend hoe iedereen zuinig de week doorkomt! Wij geven per week ongeveer 120,00 euro uit en dat heeft absoluut te maken met de hele goede wijn die we heel graag kopen! Mijn zoon is student en geeft 40 euro per week aan boodschappen uit inclusief heel goedkoop bier!

de ene week geef ik meer uit dan de andere er komen nogal eens vrienden kinderen kennissen bij ons eten gemiddeld €150,- alleen aan voedsel ik pin altijd dus ik heb het eerlijk gezegd niet eens helemaal in de gaten

€5 pppd. Pinnen, chippen en contant.

Ongeveer 181 euro voor me, myself and I... En dit is inlusief sigaretten...

Wij zijn met z'n vieren en per maand komt het toch minimaal uit op zo'n zeven of achthonderd. Ik pin meestal. Die tip van boodschappengeld op een aparte rekening vind ik eigenlijk heel handig!

Oeps, wat doen jullie dat allemaal goed/zuinig. ik ben geregeld (wekelijkse boodschappen) 250/300 euro kwijt in de supermarkt, bezoek wekelijks de markt voor groente-fruit (50 euro) en haal nog tussendoor melkproducten bij en ook die lopen tegen de 50 euro met de andere vergeten dingetjes. dus wij geven per week ongeveer 350-400 euro uit aan eten. oeps da's per maand dik 1500 euro verzachtende omstandigheden, we leven met z'n zessen, koken alle dagen vers en werken aan huis. Carpe diem.

120 tot 150 eu per week, met 2 personen. En betaal kontant, zo kom ik tenminste van mn zwarte geld af!

We zijn met z'n viertjes en ik geef tussen de 100-150 euro uit. Ik pin in de winkel maar hou het wel bij. Mijn budget is 200 euro per week, hier mag ik niet overheen gaan. Maar meestal heb ik dat niet nodig.

wij zijn met zijn tweetjes en pinnen voor wekelijkse boodschappen 85 Euro

Bronnen:
wekelijkse boodschappen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100