Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt mijn nasi goreng bitter?

Ik maakte net (helaas) een grote pan, en er zit een nare bittere nasmaak aan. Het is het gewone eenvoudige recept: uien, knoflook, sambal, trassi, zout en suiker.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.5K
Amadea
10 jaar geleden
Probeer de tips op http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/koken-recepten/neutraliseer-bittere-smaak-eten-teveel.270878 . Vooral kokosmelk lijkt mij een goed idee, dat past uitstekend bij nasi.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heb je de knoflook te heet gebakken. Daar wordt hij bitter van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou inderdaad de verklaring kunnen zijn, knoflook moet je alleen even fruiten, net als uitjes +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha! Zou dat het zijn geweest, ik vroeg me al af of het de trassi was. Daar ga ik op letten de volgende keer. Thanks!
paulus811
10 jaar geleden
Als je knoflook eruit ziet als trassi is dat de boosdoener. Jammer van de nasi. Ik gooi knoflook er altijd pas later bij en niet gelijk met de uien.

Andere antwoorden (1)

Ja, misschien is de knoflook te lang staan fruiten. Of is de antiaanbaklaag van je pan bekrast waardoor het eten bitter kan smaken. Dat is gevaarlijk en kunnen er chemische resten in het eten komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding