Waarom wordt mijn nasi goreng bitter?

Ik maakte net (helaas) een grote pan, en er zit een nare bittere nasmaak aan. Het is het gewone eenvoudige recept: uien, knoflook, sambal, trassi, zout en suiker.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.5K
Amadea
10 jaar geleden
Probeer de tips op http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/koken-recepten/neutraliseer-bittere-smaak-eten-teveel.270878 . Vooral kokosmelk lijkt mij een goed idee, dat past uitstekend bij nasi.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heb je de knoflook te heet gebakken. Daar wordt hij bitter van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou inderdaad de verklaring kunnen zijn, knoflook moet je alleen even fruiten, net als uitjes +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha! Zou dat het zijn geweest, ik vroeg me al af of het de trassi was. Daar ga ik op letten de volgende keer. Thanks!
paulus811
10 jaar geleden
Als je knoflook eruit ziet als trassi is dat de boosdoener. Jammer van de nasi. Ik gooi knoflook er altijd pas later bij en niet gelijk met de uien.

Andere antwoorden (1)

Ja, misschien is de knoflook te lang staan fruiten. Of is de antiaanbaklaag van je pan bekrast waardoor het eten bitter kan smaken. Dat is gevaarlijk en kunnen er chemische resten in het eten komen.