Is het nodig om biologische groenten en fruit te wassen ?

Als het goed is, worden er helemaal geen bestrijdingsmiddelen gebruikt, dus waarom zou je het dan nog moeten wassen voor gebruik.

10 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Het beste antwoord

Er kunnen net als bij niet-biologische groenten restjes aarde en mest op zitten, en in de reis van het land naar jouw keuken is het ook door allerlei mensen met mogelijk vieze handen aangeraakt, heeft het mogelijk in stoffige vrachtwagens gelegen, etc. Ik vind het wel fris om het ook om die redenen te wassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies! +

Andere antwoorden (2)

Geen bestrijdingsmiddelen gebruikt, dus altijd kans op beestjes. Als jij die graag wilt opeten? Ik zou het juist des te grondiger schoonspoelen!
Amadea
10 jaar geleden
grasmaaier
10 jaar geleden
Geen beestjes te zien hoor.
Amadea
10 jaar geleden
Ook geen uitwerpselen? Dat kan je met het blote oog nauwelijks zien!
grasmaaier
10 jaar geleden
o ja, daar had ik niet aan gedacht. Dat wil niet graag opeten inderdaad.
grasmaaier
10 jaar geleden
Ik vraag me nu wel af of je dat eigenlijk wel wegkrijgt met een beetje water. In mijn wc spoelt het ook niet altijd netjes weg.
idd je zou de groenten kunnen wassen om de beestjes en het zand te verwijderen, maar om bestrijdingsmiddelen te verwijderen moet je echt een borstel en zeep of zo (misschien is zeep wel de gezondste manier ) gebruiken.
bestrijdingsmiddelen zijn niet zomaar te verwijderen .
Wij leven nu eenmaal in en milieu waarin we die middelen allang gewend zijn , vergeet niet alle antibiotica in vlees !! Kan jezelf de vraag stellen : "waarom zijn de kinderen van nu zo vaak ziek ??? astma - adhd- allergie- enz enz .
En vergeet niet ...we zijn nu super schoon !!! kinderen hebben geen weerstand meer , als mijn appel in de zandbak viel spoelde mijn moeder hem af, en nu gaat die de prullenbak in en krijg je een nieuwe !! mijn kinderen (20 en 24) zijn nooit ziek en aten van de grond en gingen echt niet iedere dag in bad , de jongste gaat nu natuurlijk 3 x douchen per dag ( het liefst !!) en is gemiddeld 5x per jaar ziek !! Wat ik hiermee wil zeggen is dat we echt niets meer gewent zijn ............we bouwen geen antistoffen meer op , schimmel op de kaas , het stuk gaat de bak in , schimmel op de appelmoes , gaat de bak in , mijn moeder en sneden het eraf en gewoon opeten . ik ben nu 50 en vorig jaar werd ik ziek en ik bedoel echt ziek , zo voelde ik me . ik had op mijn 35 al kanker gehad , maar daar was ik niet ziek van ( op tijd bij ) ik helemaal in paniek naar de dokter en wat bleek ................ ik had voor het eerst in mijn leven de griep !!
Wat ik bedoel te zeggen is ...mensen doe niet zo moeilijk over het eten , als het stinkt niet eten , is het te bitter , niet eten en een houdbaarheids datum ach maar een aantal dagen bij op tellen